BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kihívások és esélyek Hegyalján

Mészáros Lászlónak, a Disznókő Rt. vezérigazgatójának nem kizárólagos célpontja volt Tokaj-Hegyalja, de ma már a legkevésbé sem kívánkozik el a borvidékről. Azt mondja: munkája annyira változatos, a kihívások annyira izgalmasak, hogy nincs oka erre. A sok tekintetben "úttörő" borászat az idén elnyerte az év pincészete díjat.

Toulouse-ban ismerkedtem meg a bor szépségeivel, de mindent, amit fontos és érdemes, Tokaj-Hegyalján tanultam meg róla - vallja Mészáros László. A Disznókő Rt. vezérigazgatója hűséges típus: az agráregyetem elvégzése után egyből a társasághoz került - ebben végzettsége mellett francia nyelvtudása is segítette -, és a gyakornoki, majd gazdasági vezetői lépcsőfokot elérve, hat év alatt a cég vezérigazgatójává lépett elő.

Ma sem vágyik máshová. Állítja: a Disznókő a világ egyik legjobb borvidékének egyik legjobb pincészete, így nem is nagyon lehet előrelépni. Emlékszik a kezdetekre, amikor az első aszúkat megkóstolta, amikor olyan mesterekkel találkozott, mint Szepsy István vagy Bacsó András - továbbá Daniel Llose a francia anyacégtől -, és büszke volt arra, hogy a közelükben lehet.

A Disznókő eredményeit a piac eddig is díjazta - itthon és külföldön a fogyasztók kedvencei -, most pedig megkapták az első "hivatalos" elismerést. Az idén a mezőzombori központú borászat nyerte el a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége által alapított év pincészete elismerést.

Mészáros László akkor került a céghez, amikor még be sem fejeződött a pincészet felépítése. Éppen ez határozta meg első feladatait: ellenőriznie kellett a beruházásokat, meg kellett szerveznie a készletgazdálkodást, ki kellett dolgoznia az adminisztrációs hátteret. Ekkoriban még senki sem lehetett biztos abban, hogy a Disznókő sikeres lesz, hiszen első - 1992-es évjáratú -, új stílusúnak mondott aszúik még nem kerültek a piacra. Azóta régen túl vannak az áttörésen, és a vezérigazgató is úgy ítéli meg, hogy az elmúlt tizenkét évük - sikertörténet. A borvidék is sokat fejlődött, de az is tény, hogy - a vezérigazgató szerint - még mindig kevés a minőségcentrikus, megalapozott értékesítési hálóval rendelkező, eredményes vállalkozás. Mészáros László éppen az értékesítést, az újabb piacok "becserkészését" tekinti a Hegyalja előtt álló legnagyobb feladatnak. Azt kell elérni, hogy a kivételes minőségű termékek a legmagasabb szegmensben találják meg a fogyasztót - mondja erről.

A Disznókő stílusával iskolát teremtett, kiesett évjáratai nem voltak, borait - a tőkeerős tulajdonos által biztosított háttérnek is köszönhetően - gond nélkül eladja. Így is tudnak fejlődni, mert az 1994-96-os telepítéseik egyre jobb szőlőt adnak, tehát a borokban is van még potenciál. Érdekes lehetőségek, nagyszerű kihívások állnak a Disznókő és a borvidék előtt - összegezte várakozásait Mészáros László.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.