A három éve elhatározott stratégiaváltás mára meghozta az eredményét: a Hídépítő Rt. több lábon álló, az építőipar valamennyi területén tevékenykedő vállalkozássá nőtte ki magát. Ezt jelzi, hogy a profilbővülés óta az árbevétel megháromszorozódhat, amennyiben sikerül teljesíteni az idei, 90 milliárd forintról szóló tervet. Az adózott nyereség a tavalyi duplájára, kétmilliárd forintra bővülhet. Apáthy Endre vezérigazgató lapunknak elmondta: a stratégiaváltást az állami megrendelések drasztikus, 80-ról 30 százalékra történő visszaesése kényszerítette ki. A hagyományos mélyépítési üzletág mellé a magasépítést és a kommunális infrastruktúra-fejlesztést is felvették profiljukba. Jelenleg az autópálya-építéshez kötődő beruházások viszik a prímet. A Hídépítő Rt. az M7-esen két szakaszon dolgozik. A Balatonszárszótól Ordacsehiig tartó szakaszt - három völgyhíddal - július közepén adják át, a beruházás 65,3 milliárd forintba került. A Zamárditól Szárszóig tartó szakasz 74,8 milliárdért épül, ennek csaknem a felét teszi ki a köröshegyi 1800 méteres viadukt elkészítési költsége. A 30-80 méter magas pillérek egy része már elkészült, a felszerkezet betonozása a napokban kezdődik. A pályaszakaszt 2007-ben adják át. Szintén ekkorra készül el az M8-as dunaújvárosi hídja a csatlakozó útszakasszal, amelyet a Vegyépszerrel közösen építenek, 53 milliárdos beruházással. Itt már elkezdődött a pillérek építése és az acélszerkezet gyártása. Az M0-s északi hídjára kiírt kivitelezői pályázaton a Hídépítő-Strabag konzorciuma jól áll, a tárgyalásos eljáráson már túl vagyunk, s a mi sikerünket vetíti előre - mondja Apáthy Endre. Az északi összekötő vasúti híd felújítási pályázatán is indultak, ez tízmilliárd feletti megbízást hozhat.
Nagy verseny várható a 4-es metró alagútépítési munkáinak megszerzéséért. A Hídépítő ebből sem akar kimaradni, ezért a Strabaggal és külföldi partnerekkel közösen szállnak ringbe a megrendelésért.
A magasépítés tavaly mintegy hatmilliárd forintot hozott a Hídépítőnek. A "portfólióba" az Erzsébet királyné úti 40 lakásos társasháztól a Pollack téri mélygarázson, irodaépületeken át a népligeti buszpályaudvarig sok minden belefér. Az új üzletág beindulásához szükséges referenciák megszerzése nem ment könnyen - ismeri el a vezérigazgató -, az egymilliárdos "tanulópénzt" a Lehel téri vásárcsarnok építésekor megfizette a Hídépítő. Mégis megérte, hiszen azóta egyre gyarapodik a megrendelésállomány. A cég azonban nem vállal el minden megbízást, felelőtlen árharcba ugyanis nem hajlandó bocsátkozni - hangsúlyozza Apáthy Endre.
A kommunális beruházásokkal foglalkozó üzletág létrehozása jó döntésnek bizonyult, a bevétel csaknem harmada már csatornák, szennyvíztisztítók, hulladéklerakóképítéséből származik. A NATO minősített beszállítójaként építették meg a békéscsabai radarállomást, és korszerűsítik a pápai repülőtér üzemanyag-tárolóit. Részt vesznek a MÁV gázolajtárolóinak felújításában is, a 45 tároló mintegy felét a Hídépítő modernizálja.
A szennyvíz- és a hulladékkezelés, valamint az egyéb környezetvédelmi beruházások területén 2007-től óriási felfutás várható, a hazánkba érkező 1500 milliárd forint nagy részét erre fogják költeni. A sztrádaberuházások ezzel párhuzamosan csökkenni fognak, s ez a Hídépítőt is erőforrásai átcsoportosítására készteti. A cég a beruházási boomból nem akar kimaradni, ezért megkezdte a felkészülést a második Nemzeti fejlesztési tervre - jelezte Apáthy Endre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.