Jelentősen átrendeződtek az erőviszonyok az elmúlt években a nyugat-európai élelmiszer-kiskereskedelemben, az egykoron igencsak megvetett diszkontláncok ma már kívánatos partnernek számítanak a márkás termékeket gyártók szemében. A változások élén az egyik legnagyobb nyugat- európai piac, vagyis Németország jár, ahol a napokban az Aldi keménydiszkontlánc és a Ferrero páneurópai édességgyártó kötött korábban elképzelhetetlennek számító együttműködést - írja a Financial Times Deutschland. A két társaság közötti egyezség értelmében a közeljövőben hét Ferrero-márka is kapható lesz az Aldi üzleteiben, hosszabb távon pedig további termékekkel bővülhet a német diszkontlánc palettája.
Nem a Ferrero ugyanakkor az első magas presztízsű édességgyártó vállalkozás, amely e rre a váratlan lépésre szánja el magát: pár hete az ugyancsak presztizs termékeket gyártó svájci Lindt a Plus diszkontlánc boltjaiban jelent meg. Igaz, a csokoládégyártó rögtön közölte: a Plust nem tartja keménydiszkontnak, ráadásul az üzlethálózat tartja magát szerződésben rögzített árajánlásukhoz.
Igaz, nem élelmiszer-ipari profilú cég, de ugyanezen az úton jár a Nivea krémcsaládot gyártó német Beiersdorf is, amelynek immáron 18 terméke kapható a Lidl keménydiszkontlánc boltjaiban. A társaság a Lindthez hasonlóan azzal érvel, hogy a Lidl tartja az általuk megszabott árakat, így nem fenyeget számára márkahígulási veszély.
A piacon jelenleg elindult folyamat kettős gyökerű: egyrészt a kőkemény verseny miatt a nyugat-európai élelmiszeripar válságidőszakát éli, másrészt a nemzetközi szinten is erőteljesen terjeszkedő diszkontláncok évről évre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak az élelmiszer-kiskereskedelmi piacból. A szóban forgó tendencia hátterében a fogyasztók egyre növekvő ártudatossága áll, ez az olcsó, de még minőségi termékek irányába hajtja a piaci keresletet. A diszkonthálózatok Nyugat-Európán belül különösen Németországban erősödtek meg: ma már az ottani kiskereskedelmi piac negyven százalékát uralják. Mindez rákényszeríti a márkás áruk gyártóit, hogy termékeiket ezen a csatornán keresztül is elérhetővé tegyék.
A társaságok a saját márkás termékek beszállítói között egyébként már korábban megjelentek.
A gyártók Magyarországon is azon vannak, hogy termékeiket minél nagyobb számban helyezzék el a nagy üzletláncoknál - jelentette ki a Világgazdaságnak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. A kereskedelmi szakember szerint a magyarországi diszkontláncok is tovább folytatják a hálózatbővítést, így a beszállítóknak eminens érdekük, hogy a nagy felvevőkkel kötött szerződések által biztosítsák saját jövőjüket. Vámos György hozzáfűzte: a tulajdonképpen a diszkontáruházak kategóriájába tartozó hipermarketek forgalma jelentősen nőtt az elmúlt években, és ez a tendencia a jövőben is megszakítatlanul folytatódhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.