BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vásároljon elitcuccot diszkontban!

Kívánatos partnerré váltak az elmúlt években a korábban megvetett diszkontláncok az élelmiszer-ipari márkás termékeket gyártók számára Európa-szerte. A folyamat hátterében a rendkívül éles piaci verseny és a diszkontláncok erősödése húzódik meg.

Jelentősen átrendeződtek az erőviszonyok az elmúlt években a nyugat-európai élelmiszer-kiskereskedelemben, az egykoron igencsak megvetett diszkontláncok ma már kívánatos partnernek számítanak a márkás termékeket gyártók szemében. A változások élén az egyik legnagyobb nyugat- európai piac, vagyis Németország jár, ahol a napokban az Aldi keménydiszkontlánc és a Ferrero páneurópai édességgyártó kötött korábban elképzelhetetlennek számító együttműködést - írja a Financial Times Deutschland. A két társaság közötti egyezség értelmében a közeljövőben hét Ferrero-márka is kapható lesz az Aldi üzleteiben, hosszabb távon pedig további termékekkel bővülhet a német diszkontlánc palettája.

Nem a Ferrero ugyanakkor az első magas presztízsű édességgyártó vállalkozás, amely e rre a váratlan lépésre szánja el magát: pár hete az ugyancsak presztizs termékeket gyártó svájci Lindt a Plus diszkontlánc boltjaiban jelent meg. Igaz, a csokoládégyártó rögtön közölte: a Plust nem tartja keménydiszkontnak, ráadásul az üzlethálózat tartja magát szerződésben rögzített árajánlásukhoz.

Igaz, nem élelmiszer-ipari profilú cég, de ugyanezen az úton jár a Nivea krémcsaládot gyártó német Beiersdorf is, amelynek immáron 18 terméke kapható a Lidl keménydiszkontlánc boltjaiban. A társaság a Lindthez hasonlóan azzal érvel, hogy a Lidl tartja az általuk megszabott árakat, így nem fenyeget számára márkahígulási veszély.

A piacon jelenleg elindult folyamat kettős gyökerű: egyrészt a kőkemény verseny miatt a nyugat-európai élelmiszeripar válságidőszakát éli, másrészt a nemzetközi szinten is erőteljesen terjeszkedő diszkontláncok évről évre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak az élelmiszer-kiskereskedelmi piacból. A szóban forgó tendencia hátterében a fogyasztók egyre növekvő ártudatossága áll, ez az olcsó, de még minőségi termékek irányába hajtja a piaci keresletet. A diszkonthálózatok Nyugat-Európán belül különösen Németországban erősödtek meg: ma már az ottani kiskereskedelmi piac negyven százalékát uralják. Mindez rákényszeríti a márkás áruk gyártóit, hogy termékeiket ezen a csatornán keresztül is elérhetővé tegyék.

A társaságok a saját márkás termékek beszállítói között egyébként már korábban megjelentek.

A gyártók Magyarországon is azon vannak, hogy termékeiket minél nagyobb számban helyezzék el a nagy üzletláncoknál - jelentette ki a Világgazdaságnak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. A kereskedelmi szakember szerint a magyarországi diszkontláncok is tovább folytatják a hálózatbővítést, így a beszállítóknak eminens érdekük, hogy a nagy felvevőkkel kötött szerződések által biztosítsák saját jövőjüket. Vámos György hozzáfűzte: a tulajdonképpen a diszkontáruházak kategóriájába tartozó hipermarketek forgalma jelentősen nőtt az elmúlt években, és ez a tendencia a jövőben is megszakítatlanul folytatódhat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.