BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kereskedőházaké a tévépiac

Tovább bővül a több mint 60 milliárdos hazai televíziós piac két legnagyobb kereskedőházának portfóliója. 2006-tól a Jetix gyerekcsatorna kerül be a Tv 2 értékesítési divíziójába, az RTL Klub tulajdonában lévő R-time pedig a Duna Tv-vel és a Vivával erősít.

Tovább bővíti értékesítési portfólióit a két nagy országos kereskedelmi televíziós csatorna, az RTL Klub és a Tv 2 a több mint 60 milliárd forintos forgalmú tévés hirdetési piacon. Utóbbi nemrég azt jelezte, hogy a jövő évtől már ők értékesítik a Jetix Magyarországon működő gyermekcsatornájának reklámidejét, miközben az RTL Klub százszázalékos tulajdonában lévő R-time Kft. portfóliója 2006 elejétől a Duna Tv-vel bővül, és információink szerint előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a Vivával is.

A tavaly a Magyar Reklámszövetség által 63,8 milliárdosra becsült tévés reklámpiacból a két nagy országos adó együttesen több mint 55 milliárddal vette ki részét. A kis kábeltelevíziók piaci részesedése egyenként ugyanakkor még nem számottevő, nézettségük és bevételük azonban folyamatosan emelkedik, így nem véletlen, hogy az értékesítési tapasztalataikat és piaci pozícióikat felhasználva az RTL Klub és Tv 2 is igyekszik bővíteni kereskedelmi részlegét.

Az ország legnagyobb kereskedőháza, az R-time a tavaly – meg nem erősített információink szerint – több mint 30 milliárd forintos nettó hirdetési bevételt elérő RTL Klub mellett másik kilenc adó: a Film+, a Cool, a Minimax, a Cartoon Network, az A+, a Discovery, a Sport 1, a Sport 2 és a Hálózat Tv adásidejét értékesíti. Vidus Gabriella, az R-time ügyvezető igazgatóhelyettese elmondta: az R-time-ot hivatalosan 2004. november végén alakította az RTL Klub, amely már 2003 óta együtt dolgozott több csatornával, a portfólió folyamatos bővülése azonban indokolttá tette a külön értékesítőház megalakulását. Hangsúlyozta: a tematikus kábeltelevíziók jelentősége folyamatosan nő a világ televíziós piacán, és ez a tendencia Magyarországra is jellemző. Elmondta azt is: a nagy kereskedelmi tévék bevételeit nem veszélyezteti a tematikus csatornák térhódítása. Azzal viszont, hogy a szűkebb célcsoportok költséghatékony elérése is lehetővé válik, a rájuk allokált összegeket nagyobb eséllyel szerezhetik meg más médiafelületekkel szemben.

A Jetix gyermekcsatornájával immár öttagúvá vált a Tv 2 értékesítési portfóliója, amely nemrég az alternatív médiafelületekkel együtt Brand Care márkanéven jelent meg. A tavaly 22,55 milliárd forintos bevétellel történetének legsikeresebb üzleti évét záró Tv 2 portfóliójába a főadó mellett az Írisz, a Spektrum Tv és a Club tartozik. Várdy Zoltán, a Tv 2 kereskedelmi igazgatója szerint az együttműködéssel a csatorna tovább bővítette és differenciálta reklámidejét, lehetőséget teremtve a reklámozó ügyfeleknek egy optimális médiamix kialakítására.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.