Évről évre folyamatosan bővíti létszámát a vizuális kommunikációs eszközök gyártásával foglalkozó Béflex Kft., amely 15 évvel ezelőtt egy kis tízfős reklámcégként indult, és ma már több mint 120 főt foglalkoztat. Mindig az adott pozíciótól függ, hogy milyen módon választja ki az új munkatársakat a cég – mondta lapunk érdeklődésére Kovács Ildikó, a társaság humánerőforrás-menedzsere. Ha fizikai foglalkozású munkatársat keresnek, az álláshirdetést általában napilapokban, illetve ingyenes újságokban teszik közzé, míg a felsőfokú végzettséget igénylő pozíciókat a cég saját honlapján, valamint különböző álláshirdető portálokon jelentetik meg. Egyes pozíciókat speciális, kreatív honlapokon hirdetnek meg. Fejvadász cég segítségét csak ritkán, egyes felső vezetői pozíciók esetén veszik igénybe – tette hozzá Kovács Ildikó. A felvételi eljárás több fordulóból áll.
A fizikai foglalkozásúak esetében viszonylag egyszerű a kiválasztás: a telefonos interjút követően a jelentkezőket behívják személyes beszélgetésre, amelyet még aznap egy próbamunka követ. Ennek eredménye alapján tesznek állásajánlatot. A szellemi munkakörök esetén az önéletrajzok szűrését követően a kiválasztott jelentkezőket először egy HR-interjúra hívják be. A személyes találkozó során kiderül, hogy az illető mennyire nyitott, milyen a kommunikációs készsége, menynyire képes a csapatmunkára, továbbá megvannak-e azon tulajdonságai, amelyek az adott pozíció betöltéséhez elengedhetetlenek. Az interjú során a szakmai felkészültséget és a személyes rátermettséget is vizsgálják. Eddig nem használtak tesztet, de tervezik annak bevezetését. Fontos, hogy a jelölt szimpatikus legyen a közvetlen főnökének – tette hozzá Kovács Ildikó. Az interjú eredménye alapján a társaság humánerőforrás-szakemberei újabb szűrést végeznek, és a jelöltekből kettőt-hármat szakmai beszélgetésre hívnak be. Ezt követően a HR- és a szakmai vezető közösen javaslatot tesz az ügyvezető igazgatónak, akinek vétójoga van. (FE)