Látványosan nőtt a folyadékkristályos (LCD-) és plazmakijelzős televíziók iránti kereslet a harmadik negyedévben, a világszerte eladott tévék valamivel több mint 16 százaléka ilyen típusú volt – derül ki a DisplaySearch piackutató cég tanulmányából. Ráadásul ebben az időszakban fordult elő első alkalommal, hogy a laposképernyős készülékek értékesítéséből származó bevétel meghaladta a hagyományos, katódsugárcsöves (CRT-) készülékek forgalmát.
A világ televíziópiaca az eladott készülékek számát tekintve 12 százalékkal, 43,6 milliósra bővült a harmadik negyedévben az előző három hónaphoz képest. Az LCD-tévék a teljes piac 13, míg a plazmatelevíziók 3,6 százalékát adták. A teljes piac 13 százalékát adó LCD-tévékből rekordmennyiségű, 5,5 millió fogyott július és szeptember között, ez a második negyedévhez képest 36, míg éves szinten 156 százalékos növekedést jelent. A legkeresettebbek valamenynyi földrajzi régióban a 82 centiméter képátlójú készülékek voltak, részesedésük az eladott LCD-tévék között elérte a 27 százalékot.
A plazmatévékből 1,6 milliót adtak el a harmadik negyedévben, ez az előző negyedévhez képest 40, míg éves szinten 143 százalékos növekedést jelent. Ebben a szegmensben a Panasonic a meghatározó gyártó 29 százalékos részesedésével.
Az LCD-televíziók átlagos értékesítési ára egy százalékkal nőtt a második negyedévhez képest, elérve az 1190 dollárt, mivel a kereslet a nagyobb méretű, így drágább készülékek felé irányult. Ugyanakkor a plazmatévék átlagos ára az előző negyedévhez képest nyolc százalékkal, 2057 dollárra csökkent a harmadik három hónapban. A hazai kereskedők szerint a karácsonyi vásárlási szezonban Magyarországon is a legkeresettebb szórakoztatóelektronikai termékek közé tartozhatnak az LCD- és a plazmatelevíziók (VG, 2005. november 17.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.