BUX 42,980.64
-1.26%
BUMIX 3,812.78
-0.04%
CETOP20 1,817.1
-2.13%
OTP 8,990
-2.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+2.80%
0.00%
+5.34%
ZWACK 17,400
+0.87%
0.00%
ANY 1,555
-0.32%
RABA 1,140
+1.33%
-1.44%
0.00%
-1.33%
0.00%
-0.66%
-2.81%
+0.26%
0.00%
+0.31%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,862
-1.85%
-2.05%
ALTEO 3,000
-0.66%
-3.33%
-0.56%
0.00%
+2.63%
-1.19%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+0.76%
+0.41%
-3.25%
0.00%
+0.37%
NUTEX 11.25
-0.44%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
+1.42%
NAP 1,230
+2.50%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Hódít az LCD- és plazmatévé

Látványosan nőtt a folyadékkristályos (LCD-) és plazmakijelzős televíziók iránti kereslet a harmadik negyedévben, a világszerte eladott tévék valamivel több mint 16 százaléka ilyen típusú volt – derül ki a DisplaySearch piackutató cég tanulmányából. Ráadásul ebben az időszakban fordult elő első alkalommal, hogy a laposképernyős készülékek értékesítéséből származó bevétel meghaladta a hagyományos, katódsugárcsöves (CRT-) készülékek forgalmát.

A világ televíziópiaca az eladott készülékek számát tekintve 12 százalékkal, 43,6 milliósra bővült a harmadik negyedévben az előző három hónaphoz képest. Az LCD-tévék a teljes piac 13, míg a plazmatelevíziók 3,6 százalékát adták. A teljes piac 13 százalékát adó LCD-tévékből rekordmennyiségű, 5,5 millió fogyott július és szeptember között, ez a második negyedévhez képest 36, míg éves szinten 156 százalékos növekedést jelent. A legkeresettebbek valamenynyi földrajzi régióban a 82 centiméter képátlójú készülékek voltak, részesedésük az eladott LCD-tévék között elérte a 27 százalékot.

A plazmatévékből 1,6 milliót adtak el a harmadik negyedévben, ez az előző negyedévhez képest 40, míg éves szinten 143 százalékos növekedést jelent. Ebben a szegmensben a Panasonic a meghatározó gyártó 29 százalékos részesedésével.

Az LCD-televíziók átlagos értékesítési ára egy százalékkal nőtt a második negyedévhez képest, elérve az 1190 dollárt, mivel a kereslet a nagyobb méretű, így drágább készülékek felé irányult. Ugyanakkor a plazmatévék átlagos ára az előző negyedévhez képest nyolc százalékkal, 2057 dollárra csökkent a harmadik három hónapban. A hazai kereskedők szerint a karácsonyi vásárlási szezonban Magyarországon is a legkeresettebb szórakoztatóelektronikai termékek közé tartozhatnak az LCD- és a plazmatelevíziók (VG, 2005. november 17.)

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek