BUX 43,468.28
+0.31%
BUMIX 3,801.11
+1.13%
CETOP20 1,824.74
-0.08%
OTP 8,930
+3.40%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
+1.00%
ZWACK 17,400
+0.87%
+2.27%
ANY 1,540
0.00%
RABA 1,135
+1.79%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
OPUS 153.8
+0.52%
-4.00%
-0.74%
0.00%
+0.96%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,900
-3.33%
+1.04%
ALTEO 2,780
+1.46%
-5.33%
+0.11%
0.00%
-0.85%
+5.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
-2.88%
+0.48%
0.00%
+3.59%
+3.28%
GOPD 12,400
-0.80%
OXOTH 3,490
+0.58%
0.00%
NAP 1,230
+0.99%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kortünet

A Fiesta modellsorozat jövőre lesz harmincéves. A Ford azzal ünnepli az évfordulót, hogy felfrissítette két kiskocsiját, a hároméves Fiestát és a Fusiont. Az új változatok formai átdolgozása ugyanakkor kiemeli a két modell eltérő szerepét.

Az átdolgozott Fiesta-sorozat – a legújabb ST és Sport modellekkel együtt – szembeötlően új orrkiképzést kapott, és a széles fényszórótesben külön krómgyűrűvel díszítették a három világítóegységet, a fényszórót, a helyzetjelzőt és az irányjelzőt. A tervezők átdolgozták a hátsó részt is, amelynek fő stíluseleme megint csak a lámpatest. Akárcsak elöl, itt is külön-külön láthatók a világító egységek.

A kisautószegmensben a legnagyobb a verseny, emellett a vásárlók egyre többet várnak a kiskocsiktól. Nem is csoda, ha mindkét autó új, kiváló minőségű műszerfalat kapott, átrajzolt, könnyen leolvasható műszerekkel. A modellfrissítés során a legnagyobb munkát vitathatatlanul a beltéren végezték a tervezők. Jobbak az anyagok, a színek, a dizájn.

Ugyanakkor olyan szolgáltatásokat vezettek be a Fiestán és a Fusionon, amelyek nemrég még elképzelhetetlenek lettek volna a B szegmensben. A biztonság és a vezetési komfort fokozása érdekében például esőérzékelő ablaktörlőt és automatikus világításkapcsolót találunk, ha pedig 100 kilométeres sebesség felett erősen fékezünk, önműködően bekapcsol a vészvillogó.

A belső tér központi eleme, az új műszerfal a könnyebben leolvasható műszeregységgel, egyöntetűbb dizájnnal, teljesen új, kategóriájához képest remek hangú audiorendszerrel. A műszerfal felső részét puha tapintású, barkázott, kellemes tapintású anyag fedi, s ez óriási előrelépés az elődmodellekhez képest, akárcsak az, hogy ez a puha burkolat négyféle színben rendelhető. A kék, vörös, szürke és ibolya által jobban lehet játszani a belső tér hangulatával, akárcsak azáltal, hogy a műszerfal alsó része és a belső környezet lehet világos vagy sötét tónusú; a pontos választék a felszereltségtől és a külső fényezéstől függ.

Az új műszerfalon a fő változás az új, nagyon jól leolvasható műszergrafika, amelyben kisméretű analóg kijelzőkön olvasható le a vízhőfok és az üzemanyag mennyisége. Ezek alatt pedig a fedélzeti komputer digitális kijelzője kapott helyet. Átrendezték és szebbé tették a klíma kezelőpaneljét és a kisebb kapcsolókat is.

A Fusion más karakterű autó, és mások is veszik, mint a Fiestát. Praktikus, tágas kocsi. Ezt határozottan jelzik is a karosszéria vonalaival. Különösen észrevehető ez a kocsi elején, például a szögletesebb fényszórókból, amelyek felső negyedét narancsszínű irányjelző foglalja el. A lökhárító mélyebb lett, integrált peremmel és krómozott ködfényszórókerettel, a nagyobb és vastagabb oldalvédők a lökhárítókba tartanak.

A Fiesta a piaci igényektől függően hatféle felszereltséggel kapható, a Base alapmodelltől a fényűző Ghiáig és a sportos ST-ig ötféle benzinmotorral és kétféle dízellel. A Fusion négyféle berendezéssel készül, kétféle benzines és kétféle dízelmotorral. Mindegyikhez különféle erőátvitelek rendelhetők: a manuális Durashift, a Durashift négyfokozatú automata és a kuplung nélkül kapcsolható vagy önműködő Durashift EST robotváltó.

A Fiesta alapmotorja a nyolcszelepes, 68 lóerős 1.3-as, de a legkedveltebb a két vezértengelyes Duratec 16V, 80 lóerős 1.4-es és 100 lóerős 1.6-os változata. A csúcsot a Fiesta ST kétliteres, 16 szelepes Duratec motorja jelenti, amely 150 lóerejével eléri a 208 km/órás sebességet, s amellyel a sportváltozat 8,5 másodperc alatt gyorsul százra.

Az 1.4 literes, 68 lóerős Duratorq TDCi turbódízelhez 2005 elején csatlakozott a 90 lovas 1.6-os változat. Mindkettő könnyű alumíniumkonstrukció, a legújabb nemzedéket képviselő közös nyomócsöves befecskendezéssel.

A motorokhoz kiváló futóművet kínál a gyár, amelynek teljesítménye a magasabb, robusztusabb Fusionban még feltűnőbb. Sikerült feloldani az ellentétet, vagyis kanyarban nem érezzük úgy, hogy mindjárt leborul a kaszni a kerekekről, ugyanakkor a rugózási komfort is kielégítő maradt.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek