A Fiesta modellsorozat jövőre lesz harmincéves. A Ford azzal ünnepli az évfordulót, hogy felfrissítette két kiskocsiját, a hároméves Fiestát és a Fusiont. Az új változatok formai átdolgozása ugyanakkor kiemeli a két modell eltérő szerepét.
A Fiesta modellsorozat jövőre lesz harmincéves. A Ford azzal ünnepli az évfordulót, hogy felfrissítette két kiskocsiját, a hároméves Fiestát és a Fusiont. Az új változatok formai átdolgozása ugyanakkor kiemeli a két modell eltérő szerepét.
Az átdolgozott Fiesta-sorozat – a legújabb ST és Sport modellekkel együtt – szembeötlően új orrkiképzést kapott, és a széles fényszórótesben külön krómgyűrűvel díszítették a három világítóegységet, a fényszórót, a helyzetjelzőt és az irányjelzőt. A tervezők átdolgozták a hátsó részt is, amelynek fő stíluseleme megint csak a lámpatest. Akárcsak elöl, itt is külön-külön láthatók a világító egységek.
A kisautószegmensben a legnagyobb a verseny, emellett a vásárlók egyre többet várnak a kiskocsiktól. Nem is csoda, ha mindkét autó új, kiváló minőségű műszerfalat kapott, átrajzolt, könnyen leolvasható műszerekkel. A modellfrissítés során a legnagyobb munkát vitathatatlanul a beltéren végezték a tervezők. Jobbak az anyagok, a színek, a dizájn.
Ugyanakkor olyan szolgáltatásokat vezettek be a Fiestán és a Fusionon, amelyek nemrég még elképzelhetetlenek lettek volna a B szegmensben. A biztonság és a vezetési komfort fokozása érdekében például esőérzékelő ablaktörlőt és automatikus világításkapcsolót találunk, ha pedig 100 kilométeres sebesség felett erősen fékezünk, önműködően bekapcsol a vészvillogó.
A belső tér központi eleme, az új műszerfal a könnyebben leolvasható műszeregységgel, egyöntetűbb dizájnnal, teljesen új, kategóriájához képest remek hangú audiorendszerrel. A műszerfal felső részét puha tapintású, barkázott, kellemes tapintású anyag fedi, s ez óriási előrelépés az elődmodellekhez képest, akárcsak az, hogy ez a puha burkolat négyféle színben rendelhető. A kék, vörös, szürke és ibolya által jobban lehet játszani a belső tér hangulatával, akárcsak azáltal, hogy a műszerfal alsó része és a belső környezet lehet világos vagy sötét tónusú; a pontos választék a felszereltségtől és a külső fényezéstől függ.
Az új műszerfalon a fő változás az új, nagyon jól leolvasható műszergrafika, amelyben kisméretű analóg kijelzőkön olvasható le a vízhőfok és az üzemanyag mennyisége. Ezek alatt pedig a fedélzeti komputer digitális kijelzője kapott helyet. Átrendezték és szebbé tették a klíma kezelőpaneljét és a kisebb kapcsolókat is.
A Fusion más karakterű autó, és mások is veszik, mint a Fiestát. Praktikus, tágas kocsi. Ezt határozottan jelzik is a karosszéria vonalaival. Különösen észrevehető ez a kocsi elején, például a szögletesebb fényszórókból, amelyek felső negyedét narancsszínű irányjelző foglalja el. A lökhárító mélyebb lett, integrált peremmel és krómozott ködfényszórókerettel, a nagyobb és vastagabb oldalvédők a lökhárítókba tartanak.
A Fiesta a piaci igényektől függően hatféle felszereltséggel kapható, a Base alapmodelltől a fényűző Ghiáig és a sportos ST-ig ötféle benzinmotorral és kétféle dízellel. A Fusion négyféle berendezéssel készül, kétféle benzines és kétféle dízelmotorral. Mindegyikhez különféle erőátvitelek rendelhetők: a manuális Durashift, a Durashift négyfokozatú automata és a kuplung nélkül kapcsolható vagy önműködő Durashift EST robotváltó.
A Fiesta alapmotorja a nyolcszelepes, 68 lóerős 1.3-as, de a legkedveltebb a két vezértengelyes Duratec 16V, 80 lóerős 1.4-es és 100 lóerős 1.6-os változata. A csúcsot a Fiesta ST kétliteres, 16 szelepes Duratec motorja jelenti, amely 150 lóerejével eléri a 208 km/órás sebességet, s amellyel a sportváltozat 8,5 másodperc alatt gyorsul százra.
Az 1.4 literes, 68 lóerős Duratorq TDCi turbódízelhez 2005 elején csatlakozott a 90 lovas 1.6-os változat. Mindkettő könnyű alumíniumkonstrukció, a legújabb nemzedéket képviselő közös nyomócsöves befecskendezéssel.
A motorokhoz kiváló futóművet kínál a gyár, amelynek teljesítménye a magasabb, robusztusabb Fusionban még feltűnőbb. Sikerült feloldani az ellentétet, vagyis kanyarban nem érezzük úgy, hogy mindjárt leborul a kaszni a kerekekről, ugyanakkor a rugózási komfort is kielégítő maradt.