BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokmilliós sivatagi száguldás

Az idén rekordszámú induló – 188 autós, 240 motoros és 80 kamionos – versenyez majd a világ leghíresebb, ezúttal 9043 km-es terepralis viadalán, a szilveszterkor rajtoló a Dakar-ralin. Az előkészületek már javában tartanak: jelenleg éppen az adminisztráció és a gépátvétel zajlik.

A sivatagspecialista gyári csapatok sok millió euróból finanszírozzák a kalandtúrának is beillő, 15 napon keresztül tartó száguldásukat. Az autósok között ezúttal is a Mitsubishitől várják a legjobb teljesítményt, bár minden bizonnyal a korábbiaknál nagyobb versenyt vívnak majd a japánok a német Volkswagennel. Utóbbi óriási összeget költött a fejlesztésekre az elmúlt években, az idén pedig szeretnék, ha valami megtérülne a befektetésükből. Ráadásul Carlos Sainz személyében kétszeres ralivilágbajnokot igazolt a csapat. A motorosoknál szinte már most borítékolható a KTM sikere.

A sivatagi derbi a magyarokat is minden eddiginél nagyobb számban vonzza. Az idén öt autó, négy motor, egy quad és három kamion, azaz 24 magyar vesz részt a viadalon. A hazai pilóták is egyre erősebb háttérrel vágnak neki a távnak: a tavaly a 18. helyen végző Palik László–Darázsi Gábor, valamint a 33.-ként célba ért Kis Sándor–Czeglédi Péter párost számos szponzor mellett az idén már az Uniqa Biztosító is támogatja. Utóbbi duó ráadásul tagja a Mol regionális csapatának, a Mol Dakar Teamnek is, amely a magyar autósok, motorosok és kamionosok mellett kiegészül egy-egy román és szlovák motorossal, valamint egy horvát autós párossal.

A külföld profi- és amatőrcsapatokhoz hasonlóan a hazaiak költségvetése sem ismert. Az azonban tudható, hogy a legkisebb amatőralakulatok is több száz ezer eurót költenek el a felkészülésre, a versenyen való részvételre és a szervizháttér megteremtésére.

A szombati lisszaboni rajtot követően Spanyolországban, Marokkóban, Mauritániában, Maliban és Guineában folytatódik a futam. A befutó pedig Szenegál fővárosában, Dakarban lesz.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.