BUX 42,733.39
-2.96%
BUMIX 3,743.44
-0.90%
CETOP20 1,841.99
-0.52%
OTP 8,918
-4.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.00%
+0.99%
ZWACK 17,300
-0.57%
0.00%
ANY 1,545
-2.52%
RABA 1,115
-0.89%
0.00%
-0.63%
0.00%
-0.47%
OPUS 151.8
-0.78%
-1.00%
-0.79%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,814
-4.16%
-0.38%
ALTEO 2,780
+0.72%
0.00%
+0.68%
0.00%
+0.85%
-3.23%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+9.83%
-5.24%
+0.74%
0.00%
+0.39%
NUTEX 10.05
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
+0.29%
0.00%
NAP 1,228
+3.02%
0.00%
+9.12%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Sokmilliós sivatagi száguldás

Az idén rekordszámú induló – 188 autós, 240 motoros és 80 kamionos – versenyez majd a világ leghíresebb, ezúttal 9043 km-es terepralis viadalán, a szilveszterkor rajtoló a Dakar-ralin. Az előkészületek már javában tartanak: jelenleg éppen az adminisztráció és a gépátvétel zajlik.

A sivatagspecialista gyári csapatok sok millió euróból finanszírozzák a kalandtúrának is beillő, 15 napon keresztül tartó száguldásukat. Az autósok között ezúttal is a Mitsubishitől várják a legjobb teljesítményt, bár minden bizonnyal a korábbiaknál nagyobb versenyt vívnak majd a japánok a német Volkswagennel. Utóbbi óriási összeget költött a fejlesztésekre az elmúlt években, az idén pedig szeretnék, ha valami megtérülne a befektetésükből. Ráadásul Carlos Sainz személyében kétszeres ralivilágbajnokot igazolt a csapat. A motorosoknál szinte már most borítékolható a KTM sikere.

A sivatagi derbi a magyarokat is minden eddiginél nagyobb számban vonzza. Az idén öt autó, négy motor, egy quad és három kamion, azaz 24 magyar vesz részt a viadalon. A hazai pilóták is egyre erősebb háttérrel vágnak neki a távnak: a tavaly a 18. helyen végző Palik László–Darázsi Gábor, valamint a 33.-ként célba ért Kis Sándor–Czeglédi Péter párost számos szponzor mellett az idén már az Uniqa Biztosító is támogatja. Utóbbi duó ráadásul tagja a Mol regionális csapatának, a Mol Dakar Teamnek is, amely a magyar autósok, motorosok és kamionosok mellett kiegészül egy-egy román és szlovák motorossal, valamint egy horvát autós párossal.

A külföld profi- és amatőrcsapatokhoz hasonlóan a hazaiak költségvetése sem ismert. Az azonban tudható, hogy a legkisebb amatőralakulatok is több száz ezer eurót költenek el a felkészülésre, a versenyen való részvételre és a szervizháttér megteremtésére.

A szombati lisszaboni rajtot követően Spanyolországban, Marokkóban, Mauritániában, Maliban és Guineában folytatódik a futam. A befutó pedig Szenegál fővárosában, Dakarban lesz.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek