Bővítés előkészületei zajlanak a Lufthansa Technik (LHT) keskeny törzsű repülőgépek javítását és karbantartását végző 340 fős budapesti részlegénél. Egyelőre ugyanakkor nincs döntés arról, hogy a telephelyen belüli fizikai terjeszkedésről vagy csak a tevékenység átszervezéséről lesz szó; erről az egyik soron következő igazgatósági ülésen határoznak a cégcsoportnál – tudta meg a Világgazdaság Marek Wernickétől, a néhány hete kinevezett új budapesti vezérigazgatótól.
Nem dőlt el, hogy a bővítés/átalakítás a létszám növekedésével is együtt jár-e, de az biztos, hogy a Lufthansán kívül egyre több más légitársaság szeretne a céggel dolgoztatni, s ez előbb-utóbb pótlólagos szakemberek felvéte-lét is hozhatja. Legutóbb a brit BMIcég baby gépét állították be a ferihegyi hangárba, a közelmúltban az Austrian Airlineson kívül más osztrák, továbbá orosz cég is szerződött a társasággal. A vezető nem zárta ki, hogy más hagyományos vagy diszkont-légitársaságok is felkerülnek a megrendelők közé. Tavaly a részben magyar tulajdonú Wizz Air döntött úgy, hogy az LHT-vel végezteti összes műszaki fenntartási munkálatait, ezek egy részét pedig éppen Budapesten.
Az öt éve alakult ferihegyi társaságnál jelenleg két termékvonal működik. Elképzelhető, hogy a munka optimalizálásával, a két hangár még hatékonyabb kihasználásával tudják növelni a munka intenzitását, de az is lehet, hogy fizikailag is bővítenek a telephelyen belül, ám ez pótlólagos beruházást igényel. Erre ugyanakkor megvan az alap, mert a cég az elmúlt három évben folyamatosan növelte a bevételét, miközben szoros határok között tartotta a kiadásokat. „Nem csökkenteni, hanem ellenőrizni kell a költségeket” – fűzte hozzá Szomora Sándor, a cég vezérigazgató-helyettese.
Marek Wernicke szerint az LHT írországi cégével kialakított együttműködést folytatják, és nem kizárt, hogy például bizonyos informatikai tevékenységet vagy hardverközpontot áttelepítenek onnan. Az informatikai háttér javítását, átalakítását és korszerűsítését a Lufthansa Systems szintén folyamatosan bővülő magyarországi egységével közösen végzik.
Három-négy évvel ezelőtt még nem volt, nem lehetett szó arról, hogy a magyar részleg önállósága ilyen mértékben növekedjen. Az új vezérigazgató most egy átfogó értékesítési és marketingstratégiát szeretne a gyakorlatba átültetve a korábbiaknál sokkal önállóbb arculatú budapesti LHT-vállalatot kialakítani. Kisebb szakértői csoport alakult a napokban a megnövekedett feladatok elvégzésére, a budapesti részleg az egész vállalatcsoporton belül sokkal aktívabb lesz, szakmai konferenciákon is részt vesz, és reklámtevékenységbe kezd.
Az LHT budapesti cégében 15 százalékkal a Malév is részesedik. Arra a kérdésre, nem okoz-e konfliktust az, hogy a magyar légitársaság most kiszervezett karbantartó cége, az Aeroplex is ezen a piacon működik, a vezérigazgató kifejtette: az Aeroplex nem javít Airbusokat, a Boeingeknél meg főleg az új generációs 737-esekkel foglalkozik, amelyek egyelőre nem szerepelnek az LHT „étlapján”. Egyedül a 737-es típusok klasszikus változatainál lehet szó versenyről. Az LHT magyarországi vegyesvállalata tavaly megközelítőleg 25,5 millió euró bevételt ért el. A vezetők nem közöltek adatot a profitot illetően, ám hozzáfűzték: a cég tavaly is nyereséges volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.