BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fordulóponthoz érkezett a Lufthansa Technik

Fordulóponthoz érkezett a Lufthansa Technik budapesti cége: a mind több megrendelés miatt az idén el kell dönteni, hogy fizikailag bővítik az itteni kapacitást vagy a munka további optimalizálásával növelik a javított repülőgépek számát.

Bővítés előkészületei zajlanak a Lufthansa Technik (LHT) keskeny törzsű repülőgépek javítását és karbantartását végző 340 fős budapesti részlegénél. Egyelőre ugyanakkor nincs döntés arról, hogy a telephelyen belüli fizikai terjeszkedésről vagy csak a tevékenység átszervezéséről lesz szó; erről az egyik soron következő igazgatósági ülésen határoznak a cégcsoportnál – tudta meg a Világgazdaság Marek Wernickétől, a néhány hete kinevezett új budapesti vezérigazgatótól.
Nem dőlt el, hogy a bővítés/átalakítás a létszám növekedésével is együtt jár-e, de az biztos, hogy a Lufthansán kívül egyre több más légitársaság szeretne a céggel dolgoztatni, s ez előbb-utóbb pótlólagos szakemberek felvéte-lét is hozhatja. Legutóbb a brit BMIcég baby gépét állították be a ferihegyi hangárba, a közelmúltban az Austrian Airlineson kívül más osztrák, továbbá orosz cég is szerződött a társasággal. A vezető nem zárta ki, hogy más hagyományos vagy diszkont-légitársaságok is felkerülnek a megrendelők közé. Tavaly a részben magyar tulajdonú Wizz Air döntött úgy, hogy az LHT-vel végezteti összes műszaki fenntartási munkálatait, ezek egy részét pedig éppen Budapesten.
Az öt éve alakult ferihegyi társaságnál jelenleg két termékvonal működik. Elképzelhető, hogy a munka optimalizálásával, a két hangár még hatékonyabb kihasználásával tudják növelni a munka intenzitását, de az is lehet, hogy fizikailag is bővítenek a telephelyen belül, ám ez pótlólagos beruházást igényel. Erre ugyanakkor megvan az alap, mert a cég az elmúlt három évben folyamatosan növelte a bevételét, miközben szoros határok között tartotta a kiadásokat. „Nem csökkenteni, hanem ellenőrizni kell a költségeket” – fűzte hozzá Szomora Sándor, a cég vezérigazgató-helyettese.
Marek Wernicke szerint az LHT írországi cégével kialakított együttműködést folytatják, és nem kizárt, hogy például bizonyos informatikai tevékenységet vagy hardverközpontot áttelepítenek onnan. Az informatikai háttér javítását, átalakítását és korszerűsítését a Lufthansa Systems szintén folyamatosan bővülő magyarországi egységével közösen végzik.
Három-négy évvel ezelőtt még nem volt, nem lehetett szó arról, hogy a magyar részleg önállósága ilyen mértékben növekedjen. Az új vezérigazgató most egy átfogó értékesítési és marketingstratégiát szeretne a gyakorlatba átültetve a korábbiaknál sokkal önállóbb arculatú budapesti LHT-vállalatot kialakítani. Kisebb szakértői csoport alakult a napokban a megnövekedett feladatok elvégzésére, a budapesti részleg az egész vállalatcsoporton belül sokkal aktívabb lesz, szakmai konferenciákon is részt vesz, és reklámtevékenységbe kezd.
Az LHT budapesti cégében 15 százalékkal a Malév is részesedik. Arra a kérdésre, nem okoz-e konfliktust az, hogy a magyar légitársaság most kiszervezett karbantartó cége, az Aeroplex is ezen a piacon működik, a vezérigazgató kifejtette: az Aeroplex nem javít Airbusokat, a Boeingeknél meg főleg az új generációs 737-esekkel foglalkozik, amelyek egyelőre nem szerepelnek az LHT „étlapján”. Egyedül a 737-es típusok klasszikus változatainál lehet szó versenyről. Az LHT magyarországi vegyesvállalata tavaly megközelítőleg 25,5 millió euró bevételt ért el. A vezetők nem közöltek adatot a profitot illetően, ám hozzáfűzték: a cég tavaly is nyereséges volt. (MN)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.