BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ázsiai offenzíva

Az otthoni szórakozást szolgáló digitális eszközök és a mobilmegoldások vonzották a legtöbb érdeklődőt a 2006-os CeBIT-en a szervezők szerint. A világ legnagyobb technológiai és távközlési kiállításán minden korábbinál nagyobb jelentőséget kapott az informatikai biztonság.

A világ legnagyobb, több mint 260 centiméter képátlójú, nagy felbontású plazmatévéje a Panasonictól, a Microsoft ultramobil személyi számítógépe – néhány példa a tegnap véget ért CeBIT legizgalmasabb újdonságaiból. A kiemelés ugyanakkor nem véletlen, hiszen a rendezvényt szervező német Messe AG adatai szerint a legnagyobb érdeklődés a kiállítás első felében az otthoni szórakozást szolgáló eszközök és megoldások – házimozirendszerek, nagy felbontású tévék – és a mobilvilág iránt volt.
A világ legnagyobb technológiai és távközlési kiállításán az idén 71 országból 6262 kiállító vett részt. A látogatók száma három nap után meghaladta a 200 ezret, ez nagyjából ugyanannyi, mint egy évvel korábban. A kilátogatók számára szembetűnő volt az ázsiai cégek magas aránya a kiállítók között. Az egyedileg megjelenő társaságok mellett több pavilonban is egész sorokat foglaltak el az országuk neve alatt kiállító tajvani és kínai vállalatok standjai. Ázsia mellett Kelet-Európából is számos ország használta a CeBIT-et ismertsége növelésére. Különösen igaz ez az informatikai tevékenységkihelyezési (IT-outsourcing) piacra, komoly standdal volt jelen Románia, Oroszország, Ukrajna, de országszintű képviselete volt Bulgáriának és Örményországnak is. A költségcsökkentési módokat kereső nyugat-európai és amerikai cégek körében India mellett egyre vonzóbb IT-outsourcing-célpontnak számít Kelet-Európa is, és ez komoly lehetőséget jelenthet a hazai vállalatok számára. Ennek kihasználásához azonban az kell, hogy tudjanak róluk, akár a CeBIT-en való egységes megjelenés révén.
A rendezvény honlapja szerint Magyarországról az idén 15 kiállító vett részt a CeBIT-en, közülük többen a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. standján kaptak megjelenési lehetőséget. Németországi leányvállalata révén a Kürt Zrt. is ott volt az eseményen első saját fejlesztésű, a belső adatlopásokat megakadályozó szoftverét bemutatva. A magyar kiállítók közül kérdésünkre többen is rendkívül sikeresnek értékelték a vásáron való megjelenést. Komoly érdeklődés volt a Navayo Technologies által készített, a magánhálózatok biztonságát új szintre emelő eszköz iránt, és hasonlóan kedvező fogadtatásban részesült a 77 Elektronika Kft. berendezése is, amelynek segítségével nagy távolságra, akár 10 kilométerre is lehet ADSL-szolgáltatást nyújtani.
Az idei hannoveri rendezvényen minden korábbinál nagyobb jelentőséget kapott az informatikai biztonság, az ágazat fellendülését mutatja, hogy a terület vezető vállalatai az előző alkalmakhoz képest nagyobb standokon jelentek meg. A piacon elindult egy konszolidációs folyamat, amely különösen a digitális tartalmak védelme területén gyorsulhat fel a közeljövőben – nyilatkozta a
Világgazdaságnak Eva Chen, a Trend Micro elnök-vezérigazgatója. Az ágazatban tevékenykedő vállalatok egy része még mindig túl bonyolult, a felhasználótól viszonylag komoly technikai tudást igénylő megoldásokat készít. Ezen változtatni kell, hiszen napjainkban a legkisebb vállalkozásoknak és az otthoni felhasználóknak is szükségük van a virtuális világból érkező támadások elleni védelemre, nekik pedig általában nincs megfelelő szakértelmük – tette hozzá.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.