BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

F1: 2,5 milliárdot költenek a szponzorok

Becslések szerint idén akár a 2,5 milliárd dollárt is elérheti a Forma-1 szponzoroktól származó bevétele. Ez közel negyedével több, mint egy esztendővel korábban, s egyre inkább megközelíti a sorozat 2,6 milliárd dollárosra becsült éves összköltségét.

Amennyiben a tendencia tovább folytatódik könnyen előfordulhat, hogy pár éven belül a szponzori bevételek önmagukban is elegendőek lesznek a Forma-1 finanszírozására – írja a padocktalk.com.

A szponzori piac gyors bővülésében nagy valószínűség szerint komoly szerepet játszik, hogy a száguldó cirkusz egyre nagyobb népszerűségnek örvend Ázsiában is.

A sorozat nézettsége rohamosan növekszik a fejlődő országokban, ami igen értékes marketingeszközzé teszi a különböző nagyvállalatok számára. Szakértők szerint ha a fejlődő országok cégei is felfedezik a száguldó cirkuszban rejlő lehetőségeket akkor akár ötszörösére is emelkedhet a Forma-1-be áramló támogatások összege.

Márpedig az ázsiai nagyvállalatok előfutárai már ott vannak a sorozatban: az indiai Tata Group évek óta aktív szereplője a Forma-1 szponzori piacának, az Emirates Airlines pedig az idén szállt be a sorozatba a McLaren főszponzoraként. (JZ)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.