Film- és életmódcsatornával bővülhet hamarosan a kábelszolgáltatók kínálata. A Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozó Vital Tv májusban, az amerikai stúdióóriás, a Metro-Goldwin-Mayer MGM Channel nevű adója pedig szeptemberben startolna. A többségben még analóg rendszerrel működő, a legtöbb háztartást elérő kábelszolgáltatóknál azonban a bővítés a meglévő adók kiesését jelentheti.
Életmódcsatornaként üzemel majd a Vital Tv, amely a tervek szerint foglalkozik gasztronómiával és környezetvédelemmel, turizmussal, sporttal, egészségügygyel, wellness-szel és divattal is.
Az adó műsorainak hatvan százalékát vásárolt programok alkotják, negyven százaléka pedig saját készítésű lesz. A szerkesztőgárda már felállt, a műsorvezetők között lesznek ismert arcok, de kipróbálnak fiatal, ígéretes tehetségeket is. Az adó nem az extrém, a luxus-, az ötcsillagos szállodák bemutatására törekszik, hanem az átlagember számára is elérhető belföldi és külföldi kirándulási, turisztikai lehetőségek ismertetése a cél – mondta a vezető.
A Vital Tv mellett újabb filmcsatornával bővülhet a kábelszolgáltatók kínálata, miután MGM Channel néven az amerikai Metro-Goldwyn-Mayer Studios Inc. még az idén egy saját adó elindítását tervezi. Az MGM a UPC Magyarország tulajdonosával, a Liberty Mediával közösen 50-50 százalékos részesedéssel vesz részt a vállalkozásban.
Az MGM Channel magyarul sugározza majd műsorait. Az adó várhatóan ősszel kerül be a UPC családi csomagjába – mondta Szűcs László, a UPC Magyarország sajtókapcsolati igazgatója. Az MGM Channel Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában is elindul az idén. A csatornaportfólió bővítése elengedhetetlenné teszi az összességében a legtöbb, 2,2 millió hazai háztartást elérő kábelszolgáltatók számára a digitális továbbítás bevezetését. A meglévő analóg szolgáltatással ugyanis már csak a meglévő adók kárára bővíthetők a csomagok. Az utóbbiban ráadásul számos magyar nyelvű új adó: az ugyancsak a Széles Gáborhoz tartozó Echo Tv, valamint a Deko Tv, a Sport Klub vagy éppen a Story Tv került a kínálatba.
A UPC a kábeltelevíziós szolgáltatás digitalizálását várhatóan jövőre kezdi meg, ehhez megvárják a Hollandiában tavaly ősszel megkezdett tömeges digitalizálás (digital for all) tapasztalatait – jelezte Szűcs László. Addig az első hazai digitális szolgáltatást nyújtó UPC Direct szolgáltatásukat fejlesztik tovább, és elsőként adnak az ügyfeleknek DVR-rel, azaz digitális videorekorderrel felszerelt vevődobozokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.