A Comscore megvizsgálta azt is, hogy mely országokban töltenek a legtöbb időt a felhasználók a világhálón. Meglepetésre a listát Izrael vezeti, ahol márciusban átlagosan 57,5 órát interneteztek a webet elérők. A második helyen a finnek voltak, míg a harmadikon a dél-koreaiak 49,3, illetve 47,2 internetezéssel töltött órával.
Bár a nethasználat Ázsiában nő a leggyorsabban, a tartalomszolgáltatásban az ottani cégek még jóval elmaradnak amerikai és európai vetélytársaiktól. Márciusban a legtöbb egyedi látogatóval (538,6 millió) a Microsoft MSN büszkélkedhetett, de a portált szorosan követte a Google és a Yahoo!. A látogatószámot tekintve a legjobb helyezést az európai szolgáltatók közül a francia Wanadoo érte el, márciusban 73,4 millió felhasználó látogatott el a cég által üzemeltett oldalakra, ezzel a 15. pozíciót sikerült megszereznie. Az oldalletöltések számát vizsgálva viszont a Yahoo! bizonyult a legnépszerűbbnek márciusban 137,2 milliárdos eredményével, megelőzve a Google-t és a Microsoft MSN-t.
Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a 2004-es 741,8 ezerről a múlt év végére 907,3 ezerre nőtt az internet-előfizetők száma, március végén pedig már több mint 960 ezren voltak az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) becslése szerint. A világhálóhoz hozzáférők száma ennél jóval nagyobb, hiszen sokan a munkahelyükről vagy valamilyen közösségi internetelérési pontról kapcsolódnak a netre. Az IHM egyik fontos célkitűzése az otthoni internethasználat minél szélesebb körű elterjesztése – mondta el a múlt héten a szélessávú internet-előfizetési ajánlatok összehasonlítására szolgáló www.szelessav.hu weboldal bemutatóján Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter.
A globális trendeknek megfelelően az idén várhatóan 60-65 milliárd forintosra bővülő hazai internetpiac jelenét és jövőjét is a széles sávra való áttérés határozza meg. Folyamatos és gyors fejlődésre lehet számítani ezen a területen, és 2007-re akár az egymilliót is elérheti az ilyen típusú elérésre előfizetők száma. A Magyar Telekom például az év végéig a tavalyi mintegy 300 ezerről 600 ezerre kívánja növelni az ADSL-csatlakozásai számát. A széles sáv hazai terjedésében döntő szerepet játszott az elmúlt egy évben végbement folyamatos árcsökkenés, a legnagyobb szolgáltatók belépő szintű lakossági és üzleti ajánlatainak áránek 40-50 százalékkal csökkenése.
A gyors világhálós elérések aránya a hazai internet-előfizetések között már 60 százalék körüli, és a lakosság 85 százalékának van lehetősége szélessávú internet-hozzáférés vásárlására. A cél az, hogy 2010-re teljes legyen a szélessávú lefedettség, ehhez mintegy 200 milliárd forintos infrastruktúra-fejlesztésre lenne szükség, amely főként uniós forrásból valósulhat meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.