A korábbi híreket megerősítve a svájci Stadler csoport bejelentette, hogy Flirt vonatok összeszerelésére alkalmas leányvállalatokat alapít Magyarországon és Lengyelországban. A beruházásokra gyártókapacitásainak bővítése miatt van szüksége. A lengyelországi invesztícióval egy összeszerelő üzem jön létre a 14 elővárosi villamos motorvonat szállítására és három éven át történő karbantartására elnyert, 18 milliárd forintnyi megrendelés teljesítéséhez. A helyszínről még nincs döntés.
Magyarországon két helyen is megindítja ipari tevékenységét a cég. A MÁV Szolnoki Járműjavító területén végzi majd azt a karbantartást, amelyre a múlt évben megnyert budapesti elővárosi motorvonattender részeként vállalt kötelezettséget. A gyártó szándékai szerint már itt szerelnék készre az első tizenöt Flirt vonatot is. A munka késő ősszel indulna.
A még helyszínkijelölésre váró újabb telephelyen viszont gyártanak is majd, nevezetesen a vonatok alumíniumtestét. A tízmilliárd forintos nagyságrendű beruházással egy évi 25 milliárd forint árbevételű, néhány száz fős társaság jöhet létre. Információink szerint mindenképpen zöldmezős beruházásra kerül sor, a beruházó a székesfehérvári, illetve a szolnoki megtelepedés közül választ majd. Döntése azon múlik, hogy a készülő kormányhatározat szerint melyik városban milyen támogatás kapható, és milyen vételáron lehet hozzájutni a kiszemelt területhez. Az üzem alaprajza mindkét változatra elkészült.
Korábban felvetődött, hogy nem zöldmezős beruházásra, hanem esetleg valamely meglévő vasúti szolgáltatócég felvásárlására kerül sor. Úgy tudjuk, ilyen lehetőséget pillanatnyilag nem kínál a MÁV. Szó volt arról is, hogy a Stadler megszerezné a felszámolásra váró Ganz Transelektro Közlekedési Zrt. valamekkora hányadát vagy az egészét. „A Stadlernek jelenleg nincs ilyen érdeke” – válaszolt most erre vonatkozó kérdésünkre Dunai Zoltán, a Stadler Rail Magyarország Kft. ügyvezetője.
A svájci cég a szakszerű technológiatranszfer érdekében a dolgozók egy részét otthon képezi ki. A Stadler mind Magyar-, mind Lengyelországot nagyon ígéretes piacnak tekinti, elsősorban azok mérete miatt. VG
Lengyelországban a vonatok a mazoviai és a sziléziai régió elővárosi vonalain üzemelnek majd.
Lengyelországban a vonatok a mazoviai és a sziléziai régió elővárosi vonalain üzemelnek majd.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.