A GKI becslése szerint a múlt évben a piaci szereplők háromnegyedének az éves nettó árbevétele nem érte el az ötmillió forintot, ugyanakkor az idén a felmérésben szereplő cégek közül az ötmillió forint alatti, illetve a 20–100 millió közötti forgalmat elért áruházak egy része magasabb árbevétel-kategóriába lépett 2005-höz képest. Mivel a legnagyobb áruházak folyamatosan növelni tudják forgalmukat, az új belépők viszont szinte kivétel nélkül a legalacsonyabb bevételű kategóriába tartoznak, a piaci koncentráció 2005-ről 2006-ra valószínűleg nem változik érezhetően.
Ebben az évben 1,5 milliárd forintos árbevételt tervez a tavalyi 600 milliós után a Bookline.hu Internetes Kereskedelmi Nyrt. – tudtuk meg Márffy Györgytől, a társaság elnökétől. Ez az első féléves adatok alapján tarthatónak tűnik, hiszen az egy évvel korábbihoz képest 160 százalékkal nőtt a webáruház forgalma ebben az időszakban. A Bookline vezetője szerint az idén gyors növekedés várható a hazai online könyvértékesítésben; ennek köszönhetően a teljes, mintegy 65 milliárd forintos magyar könyvpiacon akár öt százalék körüli részesedést is elérhet az internetes csatorna. A társaságnál portfólióbővítésre is készülnek, a közeljövőben megkezdik a DVD-forgalmazást, valamint fotó- és műszaki cikkek árusítását. A cég május végén kezdte meg a nagykereskedelmi könyvértékesítést, és még ebben az évben Szlovákiában is bevezetik a házhoz szállítást. A társaság részvényeit (névértéken 327,8 millió forintos pakettet) még augusztus vége előtt bevezetik a Budapesti Értéktőzsdére – közölte Márffy György.
Kedvező tapasztalatokról számolt be az első fél évre vonatkozóan Nagy Sándor, a G’Roby Netshop Kft. ügyvezető igazgatója: a társaság forgalma az egy évvel korábbihoz képest 30 százalékkal, 450 millió forintra nőtt. A tavaly közel 800 millió forintos bevételt elérő cégnél az idén már a lélektani, egymilliárdos határ átlépésével számolnak, ami a hagyományosan erős év vége miatt reálisnak tűnik. Míg a mostani időszakban napi 140-160 rendelés érkezik, addig október–novemberre ez szám várhatóan 200 fölé nő. Ha a tervet sikerül teljesíteni, akkor a hagyományos üzlethálózatot is üzemeltető G’Roby teljes forgalmából az internetes értékesítés ebben az évben már 16 százalékkal részesedik. A növekvő igények kiszolgálására négy új gépkocsit szereztek be, és közel 30 millió forintos beruházással bővítették a raktárbázist, az új létesítményt véglegesen szeptemberben veszik birtokba – mondta el Nagy Sándor. Az első fél évben látványosan emelkedett a bankkártyás fizetések száma a webboltnál – az egy évvel korábbihoz képest a duplájára. A jelenlegi rendszerben 2002 óta működő, napi fogyasztási cikkeket értékesítő netáruházhoz két hete érkezett be a százezredik megrendelés, és tegnap lépték át a húszezres regisztrált felhasználói számot.
Az első hat hónapban az egy évvel korábbihoz képest mintegy 50 százalékkal nőtt az eBolt forgalma – mondta el érdeklődésünkre Vajda Péter, a főként műszaki cikkeket forgalmazó webáruházat üzemeltető eBolt Kft. ügyvezető igazgatója. A növekedésben komoly szerepet játszott, hogy a társaság számos új beszállítóval vette fel a kapcsolatot, és a piaci pozíciójuk erősödésével egyre kedvezőbbek számukra az együttműködési feltételek. Az egész évre tavalyhoz képest közel 50 százalékos forgalomnövekedés mellett 600 millió forint körüli bevétellel számolnak a társaságnál. Az első fél év tendenciái közül kiemelkedik a lapos képernyős tévék, valamint nyár elejétől a mobil klímák értékesítésének felfutása – közölte Vajda Péter. A vállalat a közelmúltban költözött új telephelyre, ahol a tervek szerint ősztől hagyományos üzletet is működtetnek, amelyben az ügyfelek átvehetik a weben megrendelt termékeket. A cégnél jelenleg is folyik egy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése, a több tízmillió forintos projekthez uniós pályázaton nyertek támogatást. Az eBolt Kft. távlati tervei között szerepel új, más termékköröket árusító online üzletek nyitása is – tette hozzá Vajda Péter.
A fejlődés a következő években is gyors lesz, így 2011-re 174 milliós internetes vásárlói táborral és 263 milliárd eurós ne-tes költéssel számol a Forrester.
A legkeresettebb termékeknek az utazás, a ruházat, az élelmiszer és a szórakoztatóelektronika számítanak a világhálón, valamennyi kategóriára 10 mil-liárd euró feletti összeget költenek az európaiak évente.
A fejlődés a következő években is gyors lesz, így 2011-re 174 milliós internetes vásárlói táborral és 263 milliárd eurós ne-tes költéssel számol a Forrester.
A legkeresettebb termékeknek az utazás, a ruházat, az élelmiszer és a szórakoztatóelektronika számítanak a világhálón, valamennyi kategóriára 10 mil-liárd euró feletti összeget költenek az európaiak évente.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.