A Siemens M4 Budapest Konzorcium nyerte a 4-es metró első szakaszának áramellátására vonatkozó közbeszerzési eljárást – derül ki a Közbeszerzési Értesítőből. A konzorcium tagjai a Siemens Aktiengesellschaft, a Siemens Transportation Systems S. A. S. és a Siemens Zrt.
A társaságcsoport az elfogadott ajánlat szerint nettó 108,85 millió euróért (29,4 milliárd forint) építi majd ki a rendszert. A megbízás magában foglalja az Etele tér és a Baross tér közötti kétszer kétirányú, 7,4 kilométer hosszú szakasz vágányhálózatán, a járműtelepi szabadtéri vágányokon, illetve 11 kocsiszíni tárolóvágányon az automatikus vonatvezérlés megvalósítását. Emellett a győztesnek 15 szerelvényre automatikus vonatvezérlő berendezést szükséges telepítenie, ki kell alakítani továbbá az állomások felügyeletét ellátó rendszert és egy vonalfelügyeleti irányító központot. A nyertes konzorciumnak mindezen túlmenően gondoskodnia kell a hang- és adattovábbításhoz szükséges megoldásokról, illetve létre kell hoznia a 10 állomás és a járműtelep energiaellátó rendszerét.
A pályázaton indult még az Alstom Transport SA, a Ganz Transelektro Közlekedési Zrt. és a Sagem Magyarország alkotta M-Four-U konzorcium. E csoport ráadásul olcsóbb, nettó 107,035 millió eurós ajánlatot tett a beruházások megvalósítására. A döntés (amelynek értelmében a magasabb árat tartalmazó ajánlat futott be első helyen) hátteréről azonban egyelőre nem sikerült információhoz jutnunk.
A négyes metró első szakaszának költsége nettó 236 milliárd forint, míg a teljes beruházás várhatóan mintegy 300 milliárdba kerül majd. A projektet 79 százalékban az állam finanszírozza, a fennmaradó 21 százalékot a fővárosi költségvetésből biztosítják. A tervek szerint a metróvonal első szakaszán 2009. december végétől már megindulhat a forgalom, míg a második szakasz üzembe állítása optimális esetben egy évvel későbbre várható. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.