BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Siemens építheti a 4-es metró rendszerét

A Siemens M4 Budapest Konzorcium nyerte a 4-es metró első szakaszának áramellátására vonatkozó közbeszerzési eljárást – derül ki a Közbeszerzési Értesítőből. A konzorcium tagjai a Siemens Aktiengesellschaft, a Siemens Transportation Systems S. A. S. és a Siemens Zrt.

A társaságcsoport az elfogadott ajánlat szerint nettó 108,85 millió euróért (29,4 milliárd forint) építi majd ki a rendszert. A megbízás magában foglalja az Etele tér és a Baross tér közötti kétszer kétirányú, 7,4 kilométer hosszú szakasz vágányhálózatán, a járműtelepi szabadtéri vágányokon, illetve 11 kocsiszíni tárolóvágányon az automatikus vonatvezérlés megvalósítását. Emellett a győztesnek 15 szerelvényre automatikus vonatvezérlő berendezést szükséges telepítenie, ki kell alakítani továbbá az állomások felügyeletét ellátó rendszert és egy vonalfelügyeleti irányító központot. A nyertes konzorciumnak mindezen túlmenően gondoskodnia kell a hang- és adattovábbításhoz szükséges megoldásokról, illetve létre kell hoznia a 10 állomás és a járműtelep energiaellátó rendszerét.

A pályázaton indult még az Alstom Transport SA, a Ganz Transelektro Közlekedési Zrt. és a Sagem Magyarország alkotta M-Four-U konzorcium. E csoport ráadásul olcsóbb, nettó 107,035 millió eurós ajánlatot tett a beruházások megvalósítására. A döntés (amelynek értelmében a magasabb árat tartalmazó ajánlat futott be első helyen) hátteréről azonban egyelőre nem sikerült információhoz jutnunk.

A négyes metró első szakaszának költsége nettó 236 milliárd forint, míg a teljes beruházás várhatóan mintegy 300 milliárdba kerül majd. A projektet 79 százalékban az állam finanszírozza, a fennmaradó 21 százalékot a fővárosi költségvetésből biztosítják. A tervek szerint a metróvonal első szakaszán 2009. december végétől már megindulhat a forgalom, míg a második szakasz üzembe állítása optimális esetben egy évvel későbbre várható. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.