BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyereséges Praktiker-eladás

Kiskereskedelem. A legnagyobb német kiskereskedelmi áruházlánc, a Magyarországon a Metro Cash & Carry, a Media Markt és a Saturn hálózattal jelen lévő Metro AG a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest közel 90 százalékkal, 262,4 millió euróra növelte nettó nyereségét. A profithoz a Praktiker utolsó, 40,52 százalékos pakettjének eladása 143,1 millióval járult hozzá.

A Metro, a Media Markt, a Real, az Extra és a Galeria Kaufhof áruházak és üzletek együttes árbevétele globálisan közel nyolc százalékkal, 14 milliárd dollárra nőtt. A németországi forgalom növekedésében két százalékpontot hozó világbajnokság mellett az is közrejátszott, hogy az idén a húsvéti vásárlások is a második negyedévet erősítették. A közép- és kelet-európai régió árbevétele 19,5 százalékkal, hárommilliárd euróra emelkedett. Átlag fölötti mértékben nőtt az orosz-, a lengyelországi és a romániai forgalom. A magyarországi tevékenység eredményeit a csoport féléves bontásban nem hozza nyilvánosságra, a tavalyi nullszaldós év teljes bevétele 211,7 milliárd forint volt A Metro AG 2006 egészére két-hat százalékos forgalombővülés mellett hat-nyolc százalékos profitnövekedésre számít.

A cég a múlt héten egyezett meg a Wal-Mart 85 németországi áruházának átvételéről, ennek eredményeként a negyedévet 12 millió eurós üzemi veszteséggel záró Real szupermarketlánc az egyik riválisától is megszabadult. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.