BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyereséges Praktiker-eladás

Kiskereskedelem. A legnagyobb német kiskereskedelmi áruházlánc, a Magyarországon a Metro Cash & Carry, a Media Markt és a Saturn hálózattal jelen lévő Metro AG a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest közel 90 százalékkal, 262,4 millió euróra növelte nettó nyereségét. A profithoz a Praktiker utolsó, 40,52 százalékos pakettjének eladása 143,1 millióval járult hozzá.

A Metro, a Media Markt, a Real, az Extra és a Galeria Kaufhof áruházak és üzletek együttes árbevétele globálisan közel nyolc százalékkal, 14 milliárd dollárra nőtt. A németországi forgalom növekedésében két százalékpontot hozó világbajnokság mellett az is közrejátszott, hogy az idén a húsvéti vásárlások is a második negyedévet erősítették. A közép- és kelet-európai régió árbevétele 19,5 százalékkal, hárommilliárd euróra emelkedett. Átlag fölötti mértékben nőtt az orosz-, a lengyelországi és a romániai forgalom. A magyarországi tevékenység eredményeit a csoport féléves bontásban nem hozza nyilvánosságra, a tavalyi nullszaldós év teljes bevétele 211,7 milliárd forint volt A Metro AG 2006 egészére két-hat százalékos forgalombővülés mellett hat-nyolc százalékos profitnövekedésre számít.

A cég a múlt héten egyezett meg a Wal-Mart 85 németországi áruházának átvételéről, ennek eredményeként a negyedévet 12 millió eurós üzemi veszteséggel záró Real szupermarketlánc az egyik riválisától is megszabadult. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.