BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lassan megszűnik egy fél évszádos hagyomány: eltűnnek a bemondók az m2-ről is

A Magyar Televízió (MTV) 2-es csatornája szeptember 1-jén mutatta be őszi műsorstruktúráját, az újdonságokat a köztévé nem kommunikálja reklámkampánnyal - tudta meg a Kreatív Online Kósa Somogyi György programigazgatótól.

Az m2 ősszel képernyőre kerülő műsorai nagyjából a már megszokott irányvonalat követik. Lényegében maradnak a már eddig is futott programok, de sok közülük átalakul: megújult formával és tartalommal jelentkezik. Újdonság, hogy szeptember 4-től - követve a kereskedelmi csatornáknál bevett szokást - eltűnnek a képernyőről a bemondók.

Kósa Somogyi György elmondta, hogy a csatorna előzetes, házon belül készült kutatás alapján alakította ki az őszi kínálatot. A felmérések eredményei szerint az m2 nézői a magasabb iskolai végzettségű, jó anyagi körülmények között élő, vezető beosztásban dolgozó emberek közül kerülnek ki, akiknek visszaigazolása alapján készült el az új műsorstruktúra.

"Szerettük volna megtartani a bemondókat, de sajnos minden kutatás azt mutatja, hogy a nézők jelentős része egyszerűen elkapcsol, ha feltűnnek a képernyőn. Eljárt az idő a bemondók felet" - nyilatkozta most az Indexnek Kósa Somogyi György, az m2 műsorigazgatója, aki hangsúlyozta, hogy az MTV alkalmazásában álló hat bemondó közül egyet sem bocsátottak el, valaki a kamerák előtt folytatja, de akad olyan is, aki ezentúl a műsorkészítésben vesz majd részt.

Az Index úgy tudja, hogy az AGB Nielsen statisztikai adata alapján a csatorna főműsoridős, egy százalék körüli közönségaránya a bemondók megjelenésekor 0,3-0,6 százalékra csökken rendre. Az m2 őszi struktúraváltásával egy időben szabadul meg a bemondóktól, ami arra utal, hogy a csatorna új, fiatalosabb, lendületesebb imidzsébe már sehogy sem fért bele a bemondó hetvenes évekből itt maradt, kicsit poros, kicsit fekete-fehér szerepe. (Kreatív Online - Index)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.