A Ford amerikai autógyár negyvenezer munkahelyet (az alkalmazotti létszám 30 százaléka) szüntet meg az Egyesült Államokban, és tizennégy gyárat zárn be – írja a Handelsblatt. Az eredetileg 2012-re tervezett leépítés felgyorsítása az új vezérigazgató, Alan Mulally személyéhez köthető.
Ahogy a Ford, úgy legnagyobb versenytársa, a General Motors is jelentős piacirészesedés-csökkenést könyvelhet el az USA-ban. Ennek oka elsősorban az ázsiai gyártók által olcsóbban előállított, hasonló minőségű gépkocsik vezető piaci helyzete. Emellett az amerikai gyártók évekig az aszfaltterepjárókat (SUV) és a platós személyautókat (pick-up) részesítették előnyben, amelyek kereslete a növekvő üzemanyagárak miatt megcsappant.
A lanyha keresletű első fél év a Fordnak 1,1 milliárd eurós veszteséget okozott. A múlt héten megválasztott új vezérigazgató ezt szeretné orvosolni az azonnali lépésekkel. Eredetileg 30 ezer munkást érintett volna a lassú folyamat, így azonban még az év végéig a Ford észak-amerikai munkavállalóinak a harminc százalékát, vagyis 40 ezer embert bocsátanak el. A Ford által nagyra becsült Alan Mulally, aki már a Boeing repülőgyáron is sikeresen segített programjával, most évi közel kétmillió dolláros alapfizetésért és némi „aprópénzért” (a The Wall Street Journal számítása szerint 18,5 millió dollár) vállalta az átszervezéssel járó elbocsátásokat. Az ügyben a jövő héten dönt véglegesen az ügyvezető testület.
Az Európában működő üzemeket nem veszélyezteti a leépítés. Ennek ellenére érezhetően nagyobb nyomás nehezedik az európai gyártósorokra is, mint eddig. Az értékesítési mutatók Magyarországon kedveznek a márkának, az előző év első feléhez képest közel ötszázzal több kishaszongépjárművet adtak el az idei első hat hónapban. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.