BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hálózatbővítési kampányban

Jelentős hálózatbővítési kampány közepén jár a Spar Magyarország Kft. A közelmúltban az Ózdon és Nyíregyházán nyitottakon túl a következő hetekben Gyulán, Győrött és Pápán ad át a cég 4 ezer négyzetméteres eladóterű Interspar áruházat. Ezek mellett pedig még az év végéig 14 szupermarketet hoznak létre. A hálózatbővítés részben saját erőből, részben pénzintézetek támogatásával folyik, és az üzletek bizonyos hányada saját tulajdonban van, nem csupán bérlik a beruházóktól.

Mindez az idei évre tervezett expanzió része, s a kivitelezési munkák csúszása miatt torlódott az utolsó negyedévre az összes nyitás – mondta el lapunknak Feiner Péter, az összesen 177 egységet, köztük 24 Interspart működtető társaság vezetője. Hozzáfűzte ugyanakkor, hogy nem határoztak meg felső határt, végleges üzletszámot, hanem addig létesítenek újabb egységeket, amíg a piacon lehetőséget látnak erre. Nyíregyházán és Győrben például – ahol a nagy hipermarketláncok is jelen vannak – a második Interspart építették fel.

Novemberben új üzlettípussal jelennek meg Budapesten: megnyílik az első két City Spar üzlet a XII. kerületi Böszörményi úton, valamint a Thököly úton, a Keleti pályaudvarnál – sorolja a cégvezető. Itt más színvilág, más berendezés, látványpékség, valamint friss grilltermékek értékesítése is lesz.

Annak ellenére, hogy egyes hipermarketekben már érzékelhető a megszorító intézkedések hatása, és egyre inkább az olcsóbb termékek fogynak, a Spar hálózat tapasztalatai eltérőek. A forgalom biztatóan nő, s az előzetes adatok szerint a tavaly 9,4 százalékos növekedéssel, 201,7 milliárd forintos árbevételt elért vállalat idei árbevétele legalább 10 százalékkal lesz magasabb.

A cég 2003-ban megvásárolta a Kaiser’s 22 üzletét a Tengelmanntól. Akkoriban Feiner Péter még sokallta az árat, ma már azonban – a fejlődést látva – azt mondja, megérte.

A forgalombővülés annak köszönhető, hogy a vevők nem a fogyasztói ár, hanem az ár/érték arány alapján vásárolnak – elemzi a piacot a cégvezető. Ezt különösen a saját márkás termékek esetében tartja igazoltnak; a cégfilozófia alapján csak jó minőségű árucikkek kaphatják meg a Spar logót, így álláspontjuk szerint az üzletekben ezeknek van a legjobb ár/érték arányuk. A Spar a saját márkás cikkek termelőitől az élelmiszerek biztonságos előállítására vonatkozó nemzetközi rendszer alapján történő működést várja el, s a gyártási folyamatokat a helyszínen is ellenőrzi.

A forgalom emelkedésével és a hálózat bővülésével párhuzamosan újabb, több tízezer négyzetméteres logisztikai központ létesítésének igénye is felmerült. Vizsgálják a bicskei központ terjeszkedésének a lehetőségeit, mindamellett Üllőn is vásárolt egy telket a cég erre a célra.

A kereskedelmi láncok között egyedülálló módon a társaság az elmúlt év elején saját húsfeldolgozó üzemet nyitott bicskei központja területén. Májusban már megnövelték a tálcáshús-csomagoló kapacitást, a következő három évben pedig a húsüzem mérete, kapacitása bővülni fog, amelynek következtében a jelenleg 120 fős dolgozói létszám is emelkedik majd.

Koncentrálódó kiskereskedelem komoly kérdőjelekkel – ausztriában

Tulajdonrészt vásárolna

a Rewe élelmiszer-üzletlánc konkurensében, az osztrák ADEG csoportban. A Rewe Austria 29,5 százalékos piaci részesedésével Ausztria első számú élelmiszer- és napicikk-kereskedése.

A szándéknyilatkozat alapján 24,9 százalékos

tulajdonrészt vásárolna

az osztrák élelmiszerpiacon negyediknek számító ADEG-ben. A Rewe legnagyobb

riválisának számító Spar vezetője, Gerhard Drexel nemtetszését fejezte ki a készülő üzlet megkötésével kapcsolatban – írja a Financial

Times Deutschland.

A Spar Austria ugyanis 27,6 százalékos piaci részesedéssel a másodiknak számít az országban. Ha létrejönne a fent említett megállapodás, úgy a több mint 33 ezer embert foglalkoztató Spar örök második maradna az osztrák élelmiszerpiacon.

Ezért a cég vezetője most minden eszközzel azon van, hogy a Rewe térnyerését megakadályozza. Elsősorban a kartelltörvény megkerülésére hivatkozik, mivel a Rewe tavaly már résztulajdont szerzett a hatszáz dolgozóval és tizenkilenc élelmiszerbolttal rendelkező osztrák Sutterlüty családi vállalkozásban.

Ugyan az osztrák kartelltörvény értelmében csak

akkor lenne törvénysértő

a Rewe bővülése, ha a teljes piaci részesedése elér-

né a harminc százalékot.

Ezt azonban nem lépi át,

hiszen mind a Sutterlüty, mind az ADEG élelmiszer-hálózatban csak kisebbségi részesedéshez jut(ott).

Gerhard Drexel szerint azonban ha a közel 32 ezer főt foglalkoztató és ezerkilencszáz üzletet üzemeltető bolthálózat valóban hozzájuthatna az ADEG egy részéhez, semmi sem tarthatná vissza attól, hogy a jövőben más élelmiszer-üzlethálózatokban részesedjen.

Ez pedig idővel egyértelműen azt eredményezné, hogy a Rewe irányítása alá kerülne az osztrák élelmiszerpiac majd egésze.

Az osztrák versenyhivatal nehéz helyzetben van, mert a Rewe csak a huszonöt százalékot elérő vásárlási szándékot köteles jelezni.

a Rewe élelmiszer-üzletlánc konkurensében, az osztrák ADEG csoportban. A Rewe Austria 29,5 százalékos piaci részesedésével Ausztria első számú élelmiszer- és napicikk-kereskedése.

A szándéknyilatkozat alapján 24,9 százalékos

tulajdonrészt vásárolna

az osztrák élelmiszerpiacon negyediknek számító ADEG-ben. A Rewe legnagyobb

riválisának számító Spar vezetője, Gerhard Drexel nemtetszését fejezte ki a készülő üzlet megkötésével kapcsolatban – írja a Financial

Times Deutschland.

A Spar Austria ugyanis 27,6 százalékos piaci részesedéssel a másodiknak számít az országban. Ha létrejönne a fent említett megállapodás, úgy a több mint 33 ezer embert foglalkoztató Spar örök második maradna az osztrák élelmiszerpiacon.

Ezért a cég vezetője most minden eszközzel azon van, hogy a Rewe térnyerését megakadályozza. Elsősorban a kartelltörvény megkerülésére hivatkozik, mivel a Rewe tavaly már résztulajdont szerzett a hatszáz dolgozóval és tizenkilenc élelmiszerbolttal rendelkező osztrák Sutterlüty családi vállalkozásban.

Ugyan az osztrák kartelltörvény értelmében csak

akkor lenne törvénysértő

a Rewe bővülése, ha a teljes piaci részesedése elér-

né a harminc százalékot.

Ezt azonban nem lépi át,

hiszen mind a Sutterlüty, mind az ADEG élelmiszer-hálózatban csak kisebbségi részesedéshez jut(ott).

Gerhard Drexel szerint azonban ha a közel 32 ezer főt foglalkoztató és ezerkilencszáz üzletet üzemeltető bolthálózat valóban hozzájuthatna az ADEG egy részéhez, semmi sem tarthatná vissza attól, hogy a jövőben más élelmiszer-üzlethálózatokban részesedjen.

Ez pedig idővel egyértelműen azt eredményezné, hogy a Rewe irányítása alá kerülne az osztrák élelmiszerpiac majd egésze.

Az osztrák versenyhivatal nehéz helyzetben van, mert a Rewe csak a huszonöt százalékot elérő vásárlási szándékot köteles jelezni.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.