Élvezd az életet!
Azt követően, hogy tavaly az Opel Antara GTC (Gran Turismo Crossover) koncepcióautó nyerte a legrégebbi brit
autós szaklap, az Autocar Év Koncepció autója címét, a jármű máris bemutatkozott, és rövidesen értékesítése is megkezdődik. A sorozatgyártásra érett példány persze csak nagy vonalakban hasonlít a koncepciómodellhez, amely inkább egy magasra emelt SUV kupé volt. Az Antara igazi ötszemélyes sportos szabadidő-autó.
A General Motors által néhány hónapja bemutatott Chevrolet Captiva és az Opel Antara egyébként rokonok. Mindkettő ugyanarra az alaplemezre épül – a GM dél-koreai gyárában –, a motorválaszték is azonos, a legnagyobb különbség azonban az, hogy az Antara 6 centivel rövidebb, és nem rendelhető hétüléses kivitelben.
De nem csupán rövidebb az Antara, hanem a sportosságot hangsúlyozó csapottabb ötödik ajtó miatt kisebb az űrtartalma is. Magyarul: kevesebb csomagot szállíthat. A fuvarosok vegyenek kamiont, viszont így a kocsi kissé könnyedebb hatást kelt, mint a többi SUV, és ha a Captivát terepképes kombiként jellemezhetjük, akkor az Antara inkább egy ötajtós hatchback (ferde hátú) modell, a maga kategóriájában, persze. A csomagtér a kalaptartóig 370 literes, ez 95-tel kevesebb, mint a Captiváé, de lehajtott hátsó üléssel 865, tetőig pakolva pedig 1420 liter a térfogata. Persze van hová rakodni az utastérben is, például az utasülés alatti fiókba, a mennyezeti szemüvegtartóba, a hálózsebekbe az első ülések hátoldalán, a volán melletti kártyatartóba, az első és a hátsó kartámaszba, valamint a hátsó kerékdobok rekeszeibe.
Így tehát az Opel újdonsága afféle all rounder, széleskörűen használható autó, amely nem olyan kemény a terepen, mint a sajnálatosan eltűnt Opel Frontera, viszont aszfalton összehasonlíthatatlanul élvezetesebb és könnyebb a vezethetősége, úttartásáról és egyéb jellemzőiről nem is szólva.
A mai fogyasztói igényeknek és divatirányzatoknak megfelelő kocsi. Ebbe beletartozik az is, hogy nem találunk semmiféle terepen használatos állító kütyüt a kormány körül, mivel az Antara alaphelyzetben fronthajtású autó, s az elektronikusan vezérelt hajtásrendszer akkor ad nyomatékot a hátsó tengelyre, ha az útviszonyok szükségessé teszik. Így a tengelyek közti hajtásmegoszlás elérheti az 50-50 százalékot. A rendszer együttműködik az ABS-szel és az ESP-vel, így hozzájárul a járműkontrollhoz és az aktív biztonsághoz. További széria az ESP (elektronikus menetstabilizátor), az ARP (borulásgátló) vagy a DCS (lejtmenetvezérlő), ez stabil 10 kilométeres sebességgel ereszti le az autót a csúszós lejtőn. Nagy, 20 centis szabadmagasságának köszönhetően az Antara jól boldogul úttalan úton is, és nehézség nélkül gázol át 45 centi mély vízen. Az kocsi standard gumimérete 215/70 R 16, az Edition kivitel 17, a Cosmo pedig 18 hüvelykes könnyűfém kereket kap. Agilis viselkedésével, precíz, sebességfüggő rásegítésű szervokormányával és feszes futóművével dinamikus közúti autó az Antara – de terepjáró képességekkel felruházva. A futómű hangolását többek között a GM németországi (Pferdsfeld) és angliai (Millbrook) próbapályáján végezték, hogy feszesebb, sportosabb, szóval opelesebb legyen, mint az amerikaiasan lágy Captiváé.
Négyféle, 127–227 lóerős motort kínál a gyár a családhoz. A legnagyobb, a 3,2 literes V6 hatezernél nyújtja maximális teljesítményét, és 3200-as fordulatszámnál a 297 newtonméteres forgatónyomatékot. Ötfokozatú automata váltóval végsebessége 203, gyorsulása 8,8 másodperc. A V6-os átlagfogyasztása 13 kilométeres hegyi földúttal, városi cammogással és autópályával együtt azonban 14,9 liter volt. Persze jól megy a V6-os, gyorsul is meg minden, de ilyen légellenállású autókhoz jobban illik valami nagy nyomatékú dízel, addig is, amíg ki nem találnak jobbat.
Az Opel Antarához egyelőre az újonnan kifejlesztett, 150 lóerős 2.0 CDTI gép kapható, de hamarosan megjelenik a 127 lóerős változat is. Jellemzőjük a közös nyomócsöves befecskendezés, az alumínium hengerfej és a változó geometriájú turbófeltöltő. A 150 lovas dízelt kéziváltóval próbálhattuk ki, és 180 kilométeres végsebességéhez 10,3 másodperces gyorsulás, és 9 liter alatti átlagfogyasztás járult. Ja, és ha már a nyomatékról szó esett, ez a motor kétezernél 320 newtonmétert ad le, és rugalmasságával számomra élvezetesebbé tette a vezetést, mint a V6-os.
adathalmaz
Opel AntaraH./sz./m.: 4575/1850/1704 mm
Tengelytáv: 2707 mm
Fordulókör: 12,4 m
Saját tömeg: 1805 kg
Gázlómélység: 45 cm
Szabadmagasság: 20 cm
H./sz./m.: 4575/1850/1704 mm
Tengelytáv: 2707 mm
Fordulókör: 12,4 m
Saját tömeg: 1805 kg
Gázlómélység: 45 cm
Szabadmagasság: 20 cm-->


