Párizsban ünnepelte világpremierjét a korlátozott darabszámban készülő Alfa 8C Competizione Gran Turismo, amelynek elnevezése egyfajta tisztelgés a legendás 6C 2500 Competizione sportkupé előtt, amellyel 1950-ben a Fangio–Zanardi páros zúgott végig a híres Mille Miglia versenyen. A 8C kóddal pedig a harmincas-negyvenes években jelölték azokat a verseny- és közúti autókat, amelyek megkapták az akkor forradalminak számító, a híres tervező, Vittorio Jano által létrehozott nyolchengeres erőforrást.
Nevéhez méltón, ebben az aszfaltvasalóban is egy V8-as erőművet találunk, mégpedig egy 90 fokos hengerszögű, 4691 köbcentis motort, amely 7 ezres fordulatszámon 450 lóerőt ad le, forgatónyomatéka pedig 470 newtonméter 4750-nél. Ez a kis női bevásárlókocsi 20 hüvelykes kerekein elöl 245/35-ös, hátul 285/35-ös abroncsokat visel. A gyári ismertető nem tér ki a gyorsulási és végsebességadatokra, de talán nem is kell. A fotók alapján biztos, hogy olyat tud, amit kevés automobil a piacon, s ahogy a trendet ismerem, ennek a végsebességét is megszabták 250-nél.
Jóllehet az autó kocsiszekrénye acélból készül – a minél nagyobb torziós merevség és biztonság érdekében –, a karosszériaelemek szénszál-merevítésű műanyagok. Ennek legfőbb oka az autó saját tömegének a minimalizálása, valamint a tömegközéppont további optimalizálása a még pontosabb úttartás érdekében.
Az automatizált, hatfokozatú váltómű a kormánykerék mögötti karokkal is vezérelhető, a kellően sportos-vad menettulajdonságok elérését pedig önzáró differenciálmű segíti. Az autó hanghatása szintén kiemelt figyelmet kapott, különösen, ami a szívó- és kipufogórendszert illeti – a cél az autó karakterét hangsúlyozó, egyben egyedivé tevő, megtervezett működési hangkép létrehozása volt. Az eredmény telt, sajátos zene, amely elsősorban az elektronikus vezérlésű szelepekkel ellátott kipufogórendszernek köszönhető; ez anélkül hangsúlyozza az autó egyedi hangját, hogy környezetvédelmi vagy akár forgalomba helyezési nehézségeket vonna maga után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.