BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vezérigazgató-váltás a BKV Zrt.-nél

Menesztik Aba Botondot a BKV Zrt. vezérigazgatói posztjáról a Fővárosi Közgyűlés tegnapi, zárt ülésen meghozott döntése értelmében. A közlekedési vállalatot januártól Antal Attila irányítja.

Aba Botond 13 éve vezeti a fővárosi céget. Megbízatása csak jövő májusban járna le, azonban helyzete a cég élén rendkívül ingataggá vált, különösen a Combino villamosok forgalomba állítása során kialakult problémák miatt. Erre hivatkozva Demszky Gábor főpolgármester már nyár vége óta sürgette a BKV-vezér leváltását. Aba Botond úgy véli, távozása nincs közvetlen kapcsolatban a Combino-üggyel – derül ki a Fővárosi Közgyűlés előtt tartott tegnapi beszédéből. Végkielégítésre nem számít a BKV vezetője; reméli, hogy közös megegyezéssel sikerül távoznia a vállalat éléről.

A szakember 1980 óta dolgozik a BKV Zrt.-nél; először csoportvezető, majd a közúti forgalomirányítási osztály vezetője volt. A cég műszaki vezérigazgató-helyettesi pozícióját 1990-től töltötte be, 1993 óta pedig a társaság élén állt.

A Fővárosi Közgyűlés tegnapi zárt ülésén részt vett Antal Attila is, aki január elsejétől veszi át a közlekedési vállalat irányítását. A BKV új vezére komoly kihívásokkal néz szembe. Valószínűleg ő vezetheti már a 2007. évi üzleti terv készítését és a januári bértárgyalásokat is. Az évről évre több tízmilliárd forintos deficitet felhalmozó cég működésének finanszírozását nehezíti, hogy a jövő évi több mint 13 százalékos tarifaemelés ellenére is 7-8 milliárd forinttal növekszik a társaság vesztesége.

A korábban a Főtaxinál és az Est Taxinál is vezető pozíciót betöltő Antal Attila jelenleg a Nógrád Volán vezérigazgatója, és vannak tapasztalatai a veszteséges cégek talpra állításában. A kinevezése előtt 300 millió forintos negatívumot felhalmozó Nógrád megyei busztársaságnál több százmillió forintos nyereséget tudott elérni.

A vállalat pénzügyeinek rendbetétele mellett több nagyszabású projekt kapcsán is komoly feladatok várnak a fővárosi közlekedési cég új vezetőjére. A négyes metró állomásainak építése ugyan már megkezdődött, de az alagútfúrás még mindig nem indult el, így több hónapos késésben vannak az építők. Szintén problémák merültek fel a budapesti elektronikus jegy- és bérletrendszer kapcsán; a sikertelenül zárult első kiírás után új tender mellett döntött a BKV igazgatósága, azonban az új pályázati felhívás még várat magára.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.