Egyre több vény nélkül kapható gyógyhatású készítményt értékesít az élelmiszer-kiskereskedelem Ausztriában. A fejlődés üteme gyorsul, állapítja meg az ACNielsen ausztriai piackutató vállalata.
A növekedés motorja a két legnagyobb szegmens: a tonikum/idős kori problémák elleni általános szerek/melissza és a vitamin/ásványi anyag/étrend-kiegészítő termékcsoport együttesen a piac 70 százalékát képviseli, és egyben a piac növekedésének motorját jelenti – állapítja meg Irene Salzmann, az ACNielsen osztrák vállalatának kommunikációs vezetője.
Nyugati szomszédunkban a fogyasztó hatású szegmens kevéssé jelentős, mert piaci részesedése mindössze 4 százalék, és a forgalom csökkenő tendenciát mutat. Ebből arra lehet következtetni, hogy a lakosság inkább étkezési szokásainak megváltoztatásával szeretne súlyfeleslegétől megszabadulni, és bízik különböző diétákban.
A kiskereskedelemben kínált gyógyhatású készítmények kategóriájának forgalmát az ACNielsen Ausztriában „étrend-kiegészítők” néven folyamatosan méri. Tizenöt szegmensbe osztják a kategóriát, szemre való szerektől a nátha elleni termékekig.
A forgalom 2004-ben az élelmiszerüzletekben (a Hofer és Lidl diszkont láncokat kivéve) és a drogéria láncokban (dm, Bipa, Schlecker) együttesen 37,1 millió euró, rá egy évre 37,4, míg 2005 július-2006 augusztusban 37,9 millió euró.
Magyarországon az ACNielsen a vitamin, pezsgőtabletta és étrend-kiegészítő forgalmát méri, az úgynevezett Total Scanning piacon, amely az alábbi láncok által küldött elektronikus pénztár-adatokat foglalja magában: Auchan, dm, Héliker, Interspar, Kaiser’s, Metro, Rossmann, Spar és Tesco hipermarket.
Az említett láncok a három szegmensben együttesen 2005 október-2006 szeptemberben 4,3 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le, ami az előző időszakhoz képest 5 százalékkal kisebb. A felmért magyarországi eladások több mint fele jut az étrend-kiegészítőkre, amelyek értékesítése negatív tendenciát mutat.
A vitaminok és különösen a pezsgőtabletták forgalma viszont nőtt egyik évről a másikra. Szembetűnik a drogériák viszonylag magas forgalma, habár a trend némileg csökkenő. Emelkedett viszont az eladás a hipermarketekben. (ACNielsen)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.