BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fapadossal Ázsiába

A fapados üzleti modellt kontinensek közötti utasszállításra nem alkalmazták a diszkontlégicégek. Így fokozott várakozás előzi meg azt a pénteki sajtókonferenciát, amelyen az Air Asia malajziai diszkont-légitársaság vezetője, Tony Fernandes ismerteti az interkontinentális fapados légi közlekedésre vonatkozó projektet.

Habár az Air Asia és a brit Virgin ázsiai leánycége, a Virgin Blue között a 3 évvel ezelőtti megbeszélések eredménytelenül végződtek, a két vállalat együtt szeretne nekivágni az ázsiai piac meghódításának. A Virgin Air-lines további térhódítását akadályozta az amerikai közlekedési minisztérium döntése, amely nem engedélyezte a Virgin Ame-rica működésének a megkezdését. Az ázsiai terjeszkedésre az nyújt lehetőséget, hogy eddig csak Hongkong, Sanghaj, Tokió és Sydney között valósult meg interkontinentális légi közlekedés. Az Air Asia Kuala Lumpur-i légikikötőjéből indulva érnék el a Virgin Blue gépei Thaiföldet, Indonéziát és Ausztráliát. Tervezik továbbá a Kuala Lumpur, illetve az indiai Amritsar reptereiről kiinduló és Manchesterbe irányuló fapados légi összeköttetés megteremtését. Az utasok a Virgin csoport gépein továbbutazva juthatnának el Londonba. Amennyiben a második legnagyobb európai légitársaság, az Easyjet csatlakozna a szövetséghez, lehetővé válna az Ázsia és London közötti közvetlen összeköttetés. Ezekre az utakra a jegyár 80 és 500 euró közötti összegbe kerülne, ez mintegy fele a jelenlegi távol-keleti repülőjáratok árainak – írja a die Welt.

A magyar diszkont-légiközlekedés résztvevői sem rövid, sem középtávon nem kívánják tevékenységüket ilyen irányban bővíteni. A Wizz Air kommunikációs igazgatója, Kázmér Natasa szerint a társaság által elvárt repülőgép-kihasználtság csak a célállomások közötti napi 3-4 fordulóval biztosítható, a reptéri infrastruktúra olcsóbb, és a kerozinfogyasztás alacsonyabb, mint interkontinentális utak esetén. A SkyEurope pedig már a nevével is hangsúlyozni kívánja, hogy a kontinensen belüli repülést tartja szem előtt, és ebbe a stratégiába jelenleg például a Budapest–Bukarest útvonal februári bevezetése illeszkedik. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.