A fapados üzleti modellt kontinensek közötti utasszállításra nem alkalmazták a diszkontlégicégek. Így fokozott várakozás előzi meg azt a pénteki sajtókonferenciát, amelyen az Air Asia malajziai diszkont-légitársaság vezetője, Tony Fernandes ismerteti az interkontinentális fapados légi közlekedésre vonatkozó projektet.
Habár az Air Asia és a brit Virgin ázsiai leánycége, a Virgin Blue között a 3 évvel ezelőtti megbeszélések eredménytelenül végződtek, a két vállalat együtt szeretne nekivágni az ázsiai piac meghódításának. A Virgin Air-lines további térhódítását akadályozta az amerikai közlekedési minisztérium döntése, amely nem engedélyezte a Virgin Ame-rica működésének a megkezdését. Az ázsiai terjeszkedésre az nyújt lehetőséget, hogy eddig csak Hongkong, Sanghaj, Tokió és Sydney között valósult meg interkontinentális légi közlekedés. Az Air Asia Kuala Lumpur-i légikikötőjéből indulva érnék el a Virgin Blue gépei Thaiföldet, Indonéziát és Ausztráliát. Tervezik továbbá a Kuala Lumpur, illetve az indiai Amritsar reptereiről kiinduló és Manchesterbe irányuló fapados légi összeköttetés megteremtését. Az utasok a Virgin csoport gépein továbbutazva juthatnának el Londonba. Amennyiben a második legnagyobb európai légitársaság, az Easyjet csatlakozna a szövetséghez, lehetővé válna az Ázsia és London közötti közvetlen összeköttetés. Ezekre az utakra a jegyár 80 és 500 euró közötti összegbe kerülne, ez mintegy fele a jelenlegi távol-keleti repülőjáratok árainak – írja a die Welt.
A magyar diszkont-légiközlekedés résztvevői sem rövid, sem középtávon nem kívánják tevékenységüket ilyen irányban bővíteni. A Wizz Air kommunikációs igazgatója, Kázmér Natasa szerint a társaság által elvárt repülőgép-kihasználtság csak a célállomások közötti napi 3-4 fordulóval biztosítható, a reptéri infrastruktúra olcsóbb, és a kerozinfogyasztás alacsonyabb, mint interkontinentális utak esetén. A SkyEurope pedig már a nevével is hangsúlyozni kívánja, hogy a kontinensen belüli repülést tartja szem előtt, és ebbe a stratégiába jelenleg például a Budapest–Bukarest útvonal februári bevezetése illeszkedik. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.