BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Forma–1: jöhet az ázsiai roham

Egyre több ázsiai vállalat fedezi fel a Forma–1-ben rejlő marketing lehetőségeket. A legnépesebb kontinens cégei közül néhány már évekkel ezelőtt megjelent szponzorként a Forma–1-ben, de az ázsiai vállalatok rohamára csak a következő néhány évben lehet számítani. A világbajnoki címre esélyes istállók közül a legtöbbnek már a 2007-es idényben is lesz ázsiai szponzora.

Legutóbb a Toyota jelentette be, hogy többéves együttműködési megállapodást írt alá India egyik leggyorsabban növekvő légitársaságával, a Kingfisher Airlinesszal, de lesz ázsiai szponzora az idén a McLarennek és a Ferrarinak is. Előbbit az MP3-as és MP4-es lejátszókat gyártó pekingi Huaqi Technology, utóbbit pedig az arab emírségekbeli Mubadala Development Company befektetési társaság támogatja 2007-ben – írja a PlanetF1.

A közel- és távol-keleti cégek nem véletlenül éppen most jelennek meg a Forma–1-ben. A száguldó cirkusz népszerűsége ugyanis rohamosan nő a kontinensen. Az elmúlt esztendőkben három új ázsiai nagydíj is bekerült a Forma–1 versenynaptárába, s a következő években valószínűleg tovább nőhet az Ázsiában rendezett versenyek száma. A legfrissebb hírek szerint 2009-ben már Korea és India is fel-kerül a száguldő cirkus futamainak helyszínei közé.

Szakértők úgy vélik, a jövőben ennek megfelelően az ázsiai vállalatok hajthatják leginkább a száguldó cirkusz szponzori piacát, s könnyen előfordulhat, hogy az elmúlt évekre jellemző dinamikus növekedést a dohánygyártók Forma–1-es pályákról való száműzése sem állítja meg. Pici becslések szerint tavaly már a 2,5 milliárd dollárt is súrolta a Forma–1 szponzoroktól származó összbevétele. Ez közel negyedével több, mint egy esztendővel korábban, s egyre inkább megközelíti a sorozat 2,6 milliárd dollárosra becsült éves összköltségét.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.