Cégvilág

Nem bulvárosodik a Népszabadság

2004-2006 között végzett reprezentatív felmérésekből jól kimutatható, hogy az olvasók értékelik az eddigi újításokat és elenyésző az a kisebbség, amely szerint a lap bulvárosodna - nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Kovács Tibor, a Népszabadság Kiadó Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki négy évre szóló megbízatása alatt a kiadó hatékonyabb működését szeretné elérni.

Elképzelései szerint a hatékonyságot a hirdetési piacon való fokozatosan javuló bevétellel kell elérniük, de nem elégedhetnek meg piacvezető pozíciójuk megtartásával, hanem erősíteni kívánják azt. Ezen kívül a vezetőség céljai között szerepel az előfizetők számának növelései is, amelyet elsősorban a fiatalok köréből bővítenének. A lap egyébként 6,5 milliárdos bevétel mellett 400 milliós nyereséget termelt.

Az interjúból kiderül, hogy egyértelmű az a tulajdonosi vélemény: a Népszabadság baloldali, liberális napilapnak kell maradnia. A cél az, hogy a belpolitika maradjon baloldali, a gazdasági megközelítés legyen liberális, kulturális téren pedig "a nemzeti értékek közvetítése kapjon szerepet".

Kovács Tibor szerint a fiatalok a Népszabadság internetes változatán keresztül is megnyerhetőek, amelynek szüksége van a napilappal való jobb együttműködésre.

Arra a kérdésre miszerint várható-e a jövőben, hogy a Népszabadság vasárnapi számot is meg fog jelentetni, az elnök úr úgy fogalmazott, hogy ennek elindításához a meglévőkön kívül további gazdaságossági vizsgálatokra van szükség.

A lap bevételeinek jelentős részét a hirdetési árbevétel teszi ki, ám nem céljuk a hirdetési árak növelése, inkább rugalmas értékesítési csomagokkal próbálják a megrendelők körét bővíteni. (Napi Gazdaság)

Kapcsolódó cikkek