BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem gyűjti szelektíven a szemetet? Szégyellje magát!

Kezd divatba jönni a szelektív hulladékgyűjtés az Öko-Pannon Kht. legfrissebb felmérése szerint. A decemberben elvégzett, országos, reprezentatív közvélemény-kutatás a 18 évesnél idősebb lakosság körében készült. Viszkei György, a csomagolási hulladékok újrahasznosítását koordináló kht. ügyvezető igazgatója szerdán sajtótájékoztatón elmondta: az emberek közül sokan állítják, hogy különválogatva kezelik háztartási hulladékukat, mint amit az adatok igazolnak.

A megkérdezettek 46 százaléka vallotta azt, hogy rendszeresen látogatja a szelektíven kezelt hulladék lerakására kihelyezett színes kukákat. Ehhez képest a statisztikák ennél 10 százalékponttal kisebb lakossági körre utalnak. Ez arra utal, hogy egyre inkább a szégyellnivaló kategóriába tartozik, ha valaki nem környezettudatosan bánik szemetével - hangoztatta az ügyvezető igazgató. Érdekességként említette, hogy a "szelektív hulladékszigetek" elterjedtségével kapcsolatban sem egyeznek a hivatalos adatok az emberek válaszai alapján következtetett mutatóval.

Amíg jelenleg a lakosság mintegy felének lakókörnyezetében van már mód a különválogatott szemét begyűjtésére, addig a válaszadók 68 százaléka tudja úgy, hogy 100 méteres környezetben található színes kuka. A gyűjtőszigeteket látogatók 48 százaléka hetente egyszer, 20 százaléka többször szállítja el hulladékát, többnyire gyalog. A gyalogos "szelektálók" 46 százaléka legfeljebb 100 méterre hajlandó autó nélkül gyűjtőszigetet keresni.

A szelektív hulladékgyűjtést elutasítók között 37 százalékban jelent meg a gyűjtés körülményessége indokként, miszerint nincs hely a lakásban és bonyolult szétválogatni a hulladékot. Lustaságból 32 százalék marad a hagyományos gyűjtési módszernél mondván, hogy túl messze található gyűjtősziget. Az elutasítók 26 százaléka nem tudja, merre talál színes kukákat. (MTI Eco)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.