A német Allianz, forgalma alapján a legnagyobb európai biztosító, csütörtökön 7,021 milliárd eurós adózott eredményt jelentett tavalyról, 60,3 százalékkal többet a 2005-ös 4,38 milliárdnál. A vállalati cél 5,5-6 milliárd euró volt tavalyra az első félév utáni módosítás szerint, miután eredetileg csak 4,9 milliárdra számítottak. Az eredményt főleg a piaci terjeszkedés, egyebek közt egy nagy olaszországi felvásárlás növelte.
Az Allianz 2005. szeptemberben 5,9 milliárd euróért megvette az olasz Riunione Adriatica di Sicurta S.p.A. (RAS) biztosítót, mert Olaszországot a második számú piacának tartja Németország után. Az ügyletet tavaly ősszel zárták, utána az Allianz AG-t átkeresztelték Allianz SE-re: az SE a Societas Europaea (európai társaság) rövidítése.
Az üzemi eredmény 29,8 százalékkal 10,386 milliárd eurós rekordra nőtt 8,003 milliárdról.
A bevétel 0,2 százalékkal 101,1 milliárd euróra gyarapodott 100,9 milliárdról.
A biztosítás bevétele kissé csökkent, a bank- és a vagyonkezelő üzletágé kétszámjegyű százalékos ütemben növekedett. Ellenkező irányzatú volt viszont a profitnövekedés: a vagyon- és balesetbiztosításból 34,3 százalékkal 4,746 milliárd euróra nőtt az adózott eredmény, és a térítések és költségek aránya a bevételhez viszonyítva (combined ratio) 92,9 százalékra javult 94,3 százalékról. Az élet- és egészségbiztosításból az adózott eredmény 21 százalékkal 1,643 milliárd euróra növekedett, megfelelően annak, hogy az egészségbiztosítási járulékok az európai reformok miatt mindinkább a magáncégekhez vándorolnak. Eközben a banküzletág (lényegében a Dresdner Bank) adózott eredménye 11,5 százalékkal csökkent, 918 millió euróra, a folytatódó átszervezés, az elbocsátások költsége miatt.
A vagyonkezelés adózott eredménye kiugróan, 65,6 százalékkal nőtt, 404 millió euróra.
Az Allianz egyszersmind bejelentette, hogy újabb vásárlással 97 százalékra növelte részesedését az eddigi 47,4 százalékról a ROSNO-ban, a negyedik számú orosz biztosítótársaságban. (MTI Eco)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.