Egyéves késésben van a 4-es metró építése, így legkorábban 2010 legvégén szállítanak majd utasokat a vezető nélküli szerelvények az Etele tér és a Baross tér között - közölte a főpolgármester szerdán újságírók előtt.
A metró Bosnyák térig tartó szakaszán pedig várhatóan 2012 utolsó hónapjaiban lehet majd utazni - tette hozzá Demszky Gábor. Bejelentette azt is, hogy a metróalagút fúrása április első hetében indul meg. A városvezető közölte még: a tervezetthez képest a beruházásnak eddig 43,1 milliárd forint a "túlköltsége".
Demszky Gábor az Etele téri építési területen tartott sajtótájékoztatót azzal nyitotta meg: a legfontosabb bejelentés az, hogy "természetesen tovább épül a 4-es metró". Elismerte ugyanakkor, hogy "késésben vagyunk" más országokhoz képest. Mint mondta, ma már nem csak a nyugat-európai városok, de Bukarest és Moszkva is előttünk jár. Dancs Gábor, a Városháza szaktanácsnoka a metróberuházás finanszírozására utaló kérdésre az MTI-nek azt mondta: az Európai Uniótól 70-250 milliárd forintnyi forrást várnak.
A sajtótájékoztatón Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes megerősítette azt a nem sokkal korábban már bejelentett hírt is, ami szerint a beruházásnak új projektigazgatója lesz. Mint fogalmazott, Gulyás Lászlót, a DBR (Dél-Buda-Rákospalota) Metró Projekt Igazgatóság vezetőjét "nem menesztették", csak "megerősítették a projektigazgatóságot". Utalt arra, hogy Gulyás László a jövőben szakértőként tevékenykedik a cégnél. (MTI Eco)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.