A mennyiségi értékesítés 260 millió liter felé közeledik, és a szóban forgó időszakban csekély mértékben emelkedett.
Az egészséges étkezési szokások terjedését jelzi, hogy a gyümölcslé az előkelő ötödik helyen áll a Nielsen által vizsgált élelmiszerek forgalom szerint összeállított toplistáján.
Figyelemre méltó, hogy a 100 százalékos juice részaránya mennyiségben is, értékben is 1-1 százalékponttal emelkedett a szóban forgó időszakban, és eléri a 17, illetve 25 százalékot. Ennek következtében a 100 százalékos juice éves kiskereskedelmi forgalma túllépte a 10 milliárd forintot.
A 100 százalékos juice-hoz nagyjából hasonló mértékben nőtt a nektár részaránya (mennyiségben 8 százalékra).
Mindkettő az italok rovására javított pozícióján, amelyekre mennyiségben még mindig 75, értékben pedig 65 százalék jut a bolti értékesítésből.
Az ízek között vezet a narancs és az őszibarack, de mindkettő részaránya csökken. Pozitív tendencia jellemzi viszont a vegyes és különösen a multivitamin szegmens forgalmát.
A fogyasztói átlagárak jelentős mértékben változtak az elmúlt időszakban. Egy liter 100 százalékos juice átlagára 2004 december-2005 januárban 408, rá egy évre 438, míg a legutóbbi hasonló periódusban 458 forint, a Nielsen adatai szerint.
A nektár literenként átlagosan 10 százalékkal került többe 2006 december-2007 januárban, mint egy évvel korábban. Stagnált viszont az italok átlagára.
A bolttípusok fontossági ranglistáját ugyan továbbra is a hipermarket vezeti, de a 401-2 500 négyzetméteres boltok jelentősen felzárkóztak a vizsgált periódusban. Ez a szupermarketet és diszkontot magában foglaló bolttípus nektárból 50, italból pedig 29 százalékra növelte piaci részesedését.
A kereskedelmi márkák részaránya 20 százaléknál tart, és 2 százalékpontos emelkedést regisztrált a Nielsen, egyik évről a másikra.
Az alkoholmentes szomjoltó italok közül a szénsavas üdítőital kiskereskedelmi forgalmával a Nielsen tavalyi top-listáján 4. helyen áll. A piac mérete meghaladja az 50 milliárd forintot.
Ugyanakkor a top 10-es listán ez az egyetlen kategória, amelynek forgalma értékben nem nőtt, az előző évhez képest.
Az ásványvíz szintén szerepel a top-listán, 40 milliárd forint felé közeledő piacméretével a 7. helyen. Dinamikusan növekszik a forgalma, hiszen tavaly 13 százalékkal haladta meg az előző évit. (MTI)
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.