BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Májustól már indul a termelés a dunaújvárosi Hankook-gyárban

A koreai Hankook gumiabroncsgyár 535 millió euró beruházással épülő dunaújvárosi gyárában márciusban elvégzik a gépek, termelőberendezések tesztpróbáját, s várhatóan május második felében megkezdődik a termelés - közölte a cég HR-igazgatója az MTI-vel.

Bányai Tibor tájékoztatása szerint a 110 ezer négyzetméter alapterületen felépült üzemben - a koreai cég első európai gyárában - az idén kétmillió, 2010-ben, a kapacitás teljes kihasználásakor pedig évi 10 millió darab gumiabroncsot készítenek személyautók és kisteherautók számára. A Hankook a világ vezető autógyártói számára gyárt abroncsokat. A japán és koreai autógyárak mellett szállít egyebek között a Fordnak, a Volvonak, a Renaultnak, a Volkswagennek és az Audinak is.

A cég jelenleg a világ nyolcadik gumiabroncsgyártójaként pozícionálja magát, de célja, hogy kihasználva a dunaújvárosi gyár kapacitását is, az öt legnagyobb autógumi gyártó közé kerüljön. A jelenleg legkorszerűbb gumiabroncs-gyártó gépekkel felszerelt üzem már az idén 1100 munkahelyet teremt Dunaújvárosban, 2010-re pedig ezerötszázra bővül a foglalkoztatottak létszáma. Bányai Tibor tájékoztatása szerint a dolgozók első háromszáz főnyi csoportját - technikusokat, mérnököket - tavaly már kiképezték Koreában. Jelenleg pedig 140-en - termelésirányítók, operátorok - tanulják az abroncsgyártást az ottani üzemben.

A gyár munkaerő-szükségletét elsősorban Dunaújvárosból és környékéről igyekszik kielégíteni, de foglalkoztatnak az ország különböző részeiről érkezett szakembereket is. Jelenleg már a júniusra tervezett létszám mintegy fele, félezer dolgozó állományban van. Mivel korábban a környezetvédők aggályaikat fejezték ki a gyár Dunaújvárosba települése miatt, a Hankook megállapodást kötött a Levegő Munkacsoporttal. Ebben vállalta, hogy már a termelés indításakor sem használja azokat a rákkeltő anyagokat, amelyeket csak 2010-től tilt be az Európai Unió. Vállalta azt is, hogy termékeinek 25-30 százalékát nem közúton, hanem vasúton és vízen szállítja majd. (MTI Eco)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.