BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Májustól már indul a termelés a dunaújvárosi Hankook-gyárban

A koreai Hankook gumiabroncsgyár 535 millió euró beruházással épülő dunaújvárosi gyárában márciusban elvégzik a gépek, termelőberendezések tesztpróbáját, s várhatóan május második felében megkezdődik a termelés - közölte a cég HR-igazgatója az MTI-vel.

Bányai Tibor tájékoztatása szerint a 110 ezer négyzetméter alapterületen felépült üzemben - a koreai cég első európai gyárában - az idén kétmillió, 2010-ben, a kapacitás teljes kihasználásakor pedig évi 10 millió darab gumiabroncsot készítenek személyautók és kisteherautók számára. A Hankook a világ vezető autógyártói számára gyárt abroncsokat. A japán és koreai autógyárak mellett szállít egyebek között a Fordnak, a Volvonak, a Renaultnak, a Volkswagennek és az Audinak is.

A cég jelenleg a világ nyolcadik gumiabroncsgyártójaként pozícionálja magát, de célja, hogy kihasználva a dunaújvárosi gyár kapacitását is, az öt legnagyobb autógumi gyártó közé kerüljön. A jelenleg legkorszerűbb gumiabroncs-gyártó gépekkel felszerelt üzem már az idén 1100 munkahelyet teremt Dunaújvárosban, 2010-re pedig ezerötszázra bővül a foglalkoztatottak létszáma. Bányai Tibor tájékoztatása szerint a dolgozók első háromszáz főnyi csoportját - technikusokat, mérnököket - tavaly már kiképezték Koreában. Jelenleg pedig 140-en - termelésirányítók, operátorok - tanulják az abroncsgyártást az ottani üzemben.

A gyár munkaerő-szükségletét elsősorban Dunaújvárosból és környékéről igyekszik kielégíteni, de foglalkoztatnak az ország különböző részeiről érkezett szakembereket is. Jelenleg már a júniusra tervezett létszám mintegy fele, félezer dolgozó állományban van. Mivel korábban a környezetvédők aggályaikat fejezték ki a gyár Dunaújvárosba települése miatt, a Hankook megállapodást kötött a Levegő Munkacsoporttal. Ebben vállalta, hogy már a termelés indításakor sem használja azokat a rákkeltő anyagokat, amelyeket csak 2010-től tilt be az Európai Unió. Vállalta azt is, hogy termékeinek 25-30 százalékát nem közúton, hanem vasúton és vízen szállítja majd. (MTI Eco)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.