A jövő év végéig a jelenlegi 15-ről húszra növeli áruházainak számát a Praktiker Építési és Barkácspiacok Kft., amelynek elmúlt évi 46,3 milliárd forintos bruttó árbevétele az eddigi legjobb eredmény, amióta 1998-ban piacra lépett. Karl-Heinz Keth, a társaság vezérigazgatója kiemelte: mindezt úgy érték el, hogy tavaly nem bővült a hálózat.
Az idei fejlesztésekre 12 millió eurót fordít a társaság. A június elején újra megnyíló kecskeméti áruházat 1600 négyzetméterrel 8300 négyzetméteresre bővítették, augusztusban megnyílik a 6400 négyzetméteres kaposvári egység is, amely a cégnek az első saját tulajdonú egysége lesz Magyarországon. Vecsésen szeptemberben adják át a 17. Praktikert, amelynek 9600 négyzetméterével együtt a társaság áruházainak összes alapterülete eléri a 142 000 négyzetmétert. Vecsésen a 44 000 négyzetméteres Market Central Ferihegy kereskedelmi parkban épül fel az áruház, amelynek két meghatározó bérlője a Tesco és a Praktiker lesz.
Jövőre pedig Békéscsabán, Veszprémben és Tatabányán folytatódik a hálózatbővítés.
Noha az első negyedévben közel tíz százalékkal nőtt a Praktiker forgalma az elmúlt év első három hónapjához képest, a továbbiakról Karl-Heinz Keth a kétségeit hangsúlyozta a reálbércsökkenés miatt. Hozzátette ugyanakkor, hogy a kereslet kiszolgálására a kezdeti 35 százalékról 15-re csökkentették az olcsó árucikkek arányát, míg a magas minőségű termékek aránya a korábbi 2-3 százalékról 20-ra emelkedett.
A Praktiker az év elején mintegy 150 millió forintos beruházással 130 érintőképernyős pénztárgépet és hőnyomtatót, illetve 21 új kasszaszervert he-
lyezett működésbe az IBM Magyarországgal együttműködve. Ugyancsak a közelmúltban – a hazai barkácsóriások közül elsőként – elindította az internetes vásárlást is. A magyar programozók által létrehozott webáruházhoz interaktív honlap társul, amely elérhető a Praktiker áruházakban felszerelt – szintén újdonságnak számító – vásárlói infoterminálokról is.
A közel 27 000 fős Praktiker csoport 418 barkácsáruházából 344-et Németországban, 74-et Németországon kívül üzemeltet. Tavaly összesen nyolc új üzletet nyitott, ebből ötöt Romániában, kettőt Bulgáriában és egyet Görögországban, de meg akarja erősíteni piaci helyzetét Lengyel- és Törökországban is, ezt követően pedig az orosz és az ukrán piac következik.
A konszern elmúlt évi forgalma 4,2 százalékkal, 3,16 milliárd euróra nőtt az előző évi 3,03 milliárdról. Az idei első negyedévben az árbevétel 22,3 százalékkal, 877,5 millió euróra emelkedett. Kelet-Európában a forgalom 31 százalékkal, 206,5 millió euróra bővült, s március végéig a régióban végrehajtott befektetések összege 15,4 millió euró volt. Ez éppen háromszorosa az egész konszern tavalyi első negyedéves összes befektetésének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.