Lufthansa Technik Budapest: 20 millió euró beruházás öt év alatt
Az ünnepségen résztvevő Merényi Miklós, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szakállamtitkára elmondta, Magyarország sok olyan befektetést szeretne, mint a Lufthansa Technik Budapest, amely magas hozzáadott értékű tevékenységet folytat. Thomas Stüger az ünnepséget megelőző sajtótájékoztatón elmondta, hogy a magyarországi cég a kezdetek óta nyereségesen működik, de a Lufthansa csoport ilyen számadatokat nem közöl. A 350 dolgozót foglalkoztató Lufthansa Technik Budapest jelenleg már 15 légitársaságot szolgál ki, és nemcsak nagyjavítást és éves karbantartást, hanem forgalmi karbantartást is végez Airbus-320-as és Boeing 737-es repülőgéptípusokra. A fejlesztések eredményeként az idén megkezdik az új generációs Boeing-737NG repülőgépek javítását és karbantartását, ami új piaci lehetőséget teremt a magyarországi cég számára.
Marek Wernicke, a magyarországi cég vezérigazgatója az MTI kérdésére elmondta, hogy a társaságnál a hatékonyság dinamikusan nő. A kezdetekben egy Boeing-737-es nagyjavítása 80 napig tartott, most már mindössze 25 napig. Az Airbus-320-asokat is figyelembe véve a nagyjavítása átlagosan 20-30 napot vesz igénybe. A budapesti fejlesztésekről szólva Thomas Stüger elmondta, hogy akár száz új munkahely jöhet létre a forgalmi karbantartások felfutásával. Marek Wernicke közölte azt is, hogy a kormánnyal és a szakképző intézményekkel együttműködve gyakornoki programot indítanak, mert hajlandók befektetni a szükséges szakemberképzésbe.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, aki korábban a Malév vezérigazgatója volt, utalt a társasággal való régi és jó kapcsolatra, hiszen az évtized elején felügyelőbizottsági tag volt a Lufthansa Technik Budapestnél. A társaság változatlanul 15 százalékban a Malév, 85 százalékban a német Lufthansa Technik AG tulajdona. A légitársaság vezérigazgatója elmondta: köszönhetően a budapesti műszakiaknak, a Wizz Air a világ egyik leghatékonyabban működő légitársasága napi 13 óra repült idővel és 98-99 százalékos rendelkezésre állással. Az alacsony költségvetésű légitársaságnak 11 Airbus 320-as repülőgépe van. A Lufthansa Technik a korábbi tájékoztatás szerint egyébként pénzügyi támogatást nyújtott a Wizz Airnek, amikor a légitársaság kötvényeiből jegyzett.
A Lufthansa Technik szolgáltatásait piaci áron árazzák, és a Wizz Air kifizeti azt, válaszolta az MTI kérdésére Váradi József. A Lufthansa Technik AG 580 légitársaság 1.300 repülőgépét javítja és tartja karban.


