Az ünnepségen résztvevő Merényi Miklós, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szakállamtitkára elmondta, Magyarország sok olyan befektetést szeretne, mint a Lufthansa Technik Budapest, amely magas hozzáadott értékű tevékenységet folytat. Thomas Stüger az ünnepséget megelőző sajtótájékoztatón elmondta, hogy a magyarországi cég a kezdetek óta nyereségesen működik, de a Lufthansa csoport ilyen számadatokat nem közöl. A 350 dolgozót foglalkoztató Lufthansa Technik Budapest jelenleg már 15 légitársaságot szolgál ki, és nemcsak nagyjavítást és éves karbantartást, hanem forgalmi karbantartást is végez Airbus-320-as és Boeing 737-es repülőgéptípusokra. A fejlesztések eredményeként az idén megkezdik az új generációs Boeing-737NG repülőgépek javítását és karbantartását, ami új piaci lehetőséget teremt a magyarországi cég számára.
Marek Wernicke, a magyarországi cég vezérigazgatója az MTI kérdésére elmondta, hogy a társaságnál a hatékonyság dinamikusan nő. A kezdetekben egy Boeing-737-es nagyjavítása 80 napig tartott, most már mindössze 25 napig. Az Airbus-320-asokat is figyelembe véve a nagyjavítása átlagosan 20-30 napot vesz igénybe. A budapesti fejlesztésekről szólva Thomas Stüger elmondta, hogy akár száz új munkahely jöhet létre a forgalmi karbantartások felfutásával. Marek Wernicke közölte azt is, hogy a kormánnyal és a szakképző intézményekkel együttműködve gyakornoki programot indítanak, mert hajlandók befektetni a szükséges szakemberképzésbe.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, aki korábban a Malév vezérigazgatója volt, utalt a társasággal való régi és jó kapcsolatra, hiszen az évtized elején felügyelőbizottsági tag volt a Lufthansa Technik Budapestnél. A társaság változatlanul 15 százalékban a Malév, 85 százalékban a német Lufthansa Technik AG tulajdona. A légitársaság vezérigazgatója elmondta: köszönhetően a budapesti műszakiaknak, a Wizz Air a világ egyik leghatékonyabban működő légitársasága napi 13 óra repült idővel és 98-99 százalékos rendelkezésre állással. Az alacsony költségvetésű légitársaságnak 11 Airbus 320-as repülőgépe van. A Lufthansa Technik a korábbi tájékoztatás szerint egyébként pénzügyi támogatást nyújtott a Wizz Airnek, amikor a légitársaság kötvényeiből jegyzett.
A Lufthansa Technik szolgáltatásait piaci áron árazzák, és a Wizz Air kifizeti azt, válaszolta az MTI kérdésére Váradi József. A Lufthansa Technik AG 580 légitársaság 1.300 repülőgépét javítja és tartja karban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.