BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A nagy melegben 16 millió liter jégkrémet "pusztítottunk" el - Csökkenő és növekvő átlagárak

A jégkrém fogyasztása ugrásszerűen megnőtt a rendkívüli meleg hatására. Mennyiségben 18, értékben 27 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben idén április-júliusban, mint a tavalyi hasonló időszakban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalt Kiskereskedelmi Indexe. Mindössze négy hónap jégkrém-forgalma megközelíti a 11 milliárd forintot.

A kiskereskedelemben eladott mennyiség négy hónap alatt több mint 16 millió liter.

A korábbiakhoz képest – értékben - emelkedett a pálcikás, tölcséres, szendvics, stb., összefoglaló néven impulz jégkrém részaránya, és meghaladta az eladások egyharmadát. A családi, nagy kiszerelésű hideg édességek részesedése majdnem kétharmad, a tendencia azonban enyhe csökkenést mutat.

A modern üzlettípusok a jégkrém fő beszerzési helyei.

A nagyrészt diszkontot és szupermarketet egyesítő, 401-2 500 négyzetméter eladóterű csatornára 43 százalék jutott a bolti értékesítésből, forintban számolva.

A szóban forgó időszakban növekedett a bolttípus piaci súlya.

A forgalomból a hipermarket 26 százalékkal részesedett, ami 3 százalékponttal kevesebb az előző évi, hasonló periódusnál.

A hagyományos (400 négyzetméteres és kisebb) boltok megőrizték 32 százalékos részesedésüket. Ugyanakkor a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe nem tartalmazza a szezonális árusítóhelyek, amelyek a nyári hónapokban például vízparton, üdülő övezetben vagy forgalmasabb utcákban hűtőkből kínálnak pálcikás, tölcséres és szendvics jégkrémet.

A diszkont kiemelkedő szerepe együtt jár a kereskedelmi márkák kedveltségével. Idén júliusban a mennyiségi eladások 41 százalékát vitték el a kereskedelmi márkás jégkrémek. A mutató ugyanakkora, mint a múlt év júliusi.

A fogyasztói átlagárak sajátosan alakultak az elmúlt időszakban. Idén júliusban egy liter családi jégkrém átlagosan 526 forintba került, ami 8 százalékkal haladja meg a tavaly júliusit.

Az impulz jégkrémnél egy darabra idén júliusban a Nielsen 130 forint fogyasztói átlagárat regisztrált, ami 4 százalékkal alacsonyabb, mint a múlt év hetedik hónapjában. Ebben a szegmensben különösen jelentős forgalom jut a kereskedelmi márkákra, amelyek árszínvonala jóval a gyártói márkás termékek alatt marad.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.