- A Viasat3 nemrégiben tette közzé első féléves eredményeit. Az árbevétel az egy évvel korábbi másfélszeresére, mintegy 2,25 milliárd forintra nőtt, miközben az üzemi eredmény 18-ról kb. 442 millió forintra emelkedett. A számok magukért beszélnek – mi van mögöttük?
- Következetes munka. Az elmúlt néhány év is igazolta, hogy a magyar televíziós piacon van igény az általunk kínált alternatívára, és hogy a programming büdzsé folyamatos emelése üzletileg is megtérül. A Viasat3 nézettsége egyenletesen növekszik, az első fél évben az átlagos közönségarányunk több mint 50 százalékkal emelkedett. Vagy hogy egy még frissebb sikert említsek: júliusban 8,4 százalékos új rekordot felállítva (kereskedelmi közönségarány, 18–49-éves korosztály) első alkalommal előztük meg havi szinten és országosan a nálunk jóval nagyobb lefedettségű M1-et. A mutatók a hirdetőket is meggyőzik: az ország száz legnagyobb hirdetője közül 95 a Viasat3-at választja, ilyen magas arányt egyetlen másik csatorna sem tud felmutatni. Érdemes megjegyezni, hogy mindezeket különösen erős versenyhelyzetben értük el: a magyar piac az egyetlen Európában, ahol a három legnagyobb televíziótársaság – az RTL Group, az SBS-szel néhány hete összeolvadt ProSiebenSat.1 és a Viasat3 tulajdonosa, a Modern Times Group – egyaránt jelen van.
- Az utóbbi társaság feltehetően elégedett a magyar televíziós reklámpiac egészénél jóval dinamikusabb növekedéssel.
- Elég annyi, hogy Megyeri András az Év Sales Igazgatója, az általa vezetett csoport pedig az Év Sales Csapata lett az MTG csoporton belül. A Hámori Barbara által vezetett magyar programming csapat végzi az MTG által tavaly vásárolt bolgár csatorna, a Diema TV újrapozicionálását, és ők alakítják ki az új programstruktúrát is.
- Magyarországon mik a tervek? Említette, hogy a műsorokra egyre több pénzt fordítanak.
- Nemrégiben írtunk alá például a Walt Disney-vel egy úgynevezett „studio output dealt”, amelynek értelmében a stúdió jövőben készített televíziós sorozataiból, illetve mozifilmjeiből választhatunk. Ez a csatorna első ilyen jellegű, friss és prémium tartalmat biztosító megállapodása a hat nagy hollywoodi stúdió egyikével. Ami pedig a közeljövőt illeti, hasonló megállapodások, más, például filmes programbeszerzések és élő sportközvetítési jogok megvásárlása egyaránt szerepelnek a tervek között.
- És a saját gyártású műsorok?
- Évről évre egyre többet készítünk. Tavasszal hat ilyen műsorunk ment, s ez rekordnak számít a csatorna történetében. A Tuti Fuvar a főzős és az autósműsorral együtt az ősszel folytatódik, és természetesen lesz más fejlesztésünk is. De az igazi nagy dobásokat jövő őszre, illetve 2009 elejére tartogatjuk.
- A Viasat csoport Magyarországon is több lábon áll, a piacon két fizetős kábel-csatornával is jelen van.
- A Viasat Historynak és a Viasat Explorernek egyaránt csaknem félmillió előfizetője van. Ezek azonban az MTG-n belül egy a Viasat3-tól független üzletághoz, a Pay TV Easthez tartoznak, amely tavaly kelet-európai szinten szintén első alkalommal lett nyereséges.
- A magyar piacon a következő néhány év gyökeres változást hozhat: ősszel kiírják a digitális műsorszórókra vonatkozó pályázatot, jövőre pedig már indulhat is az adás. A két országos kereskedelmi csatorna feltűnően visszafogottan nyilatkozik, ha arról van szó, hogy rajta kívánnak-e lenni az első, 95 százalék fölötti lefedettségű multiplexen. Mi a Viasat3 álláspontja?
- A Viasat3 mindenképpen ott kíván lenni az elsők között. Az elmúlt években elért eredményeink, az üzleti modellünk és az anyacég által biztosított háttér alapján egyre biztosabban állíthatjuk: a Viasat3 a digitális korszak egyik fő haszonélvezője, és a mostaninál jelentősebb piaci szereplője lesz.
- Az ORTT ezt már meg is előlegezte: a Viasat3-at nemrégiben országos csatornává nyilvánította. A társaság a döntést megfellebbezte. Hol tart most az ügy?
- A bíróság első fokon felfüggesztette az ORTT határozatának végrehajtását. A döntés értelmében a per végéig a Viasat3-nak nem kell megfelelnie az országos műsorszolgáltatók számára kötelező feltételeknek. Amennyiben a terveink szerinti növekedési és a digitalizációból adódó expanziós stratégia valósággá válik, az új helyzetet teremt. Hosszabb távon országos televízióként és természetesen továbbra is a törvényi előírások figyelembevételével tervezzük magyarországi működésünket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.