BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dinamikusan nő a Viasat3

Vezető kereskedelmi tévécsatornáink közül a svéd Modern Times Group AB magyarországi érdekeltsége, a Viasat3 növekszik a legdinamikusabban. Kocsis Attila vezérigazgatót az eredmények hátteréről, a közeljövőre vonatkozó – többek között a digitális átállással kapcsolatos – tervekről és arról a néhány héttel ezelőtti ORTT-döntésről kérdeztük, amely a Viasat3-at országos csatornává nyilvánította.

- A Viasat3 nemrégiben tette közzé első féléves eredményeit. Az árbevétel az egy évvel korábbi másfélszeresére, mintegy 2,25 milliárd forintra nőtt, miközben az üzemi eredmény 18-ról kb. 442 millió forintra emelkedett. A számok magukért beszélnek – mi van mögöttük?

- Következetes munka. Az elmúlt néhány év is igazolta, hogy a magyar televíziós piacon van igény az általunk kínált alternatívára, és hogy a programming büdzsé folyamatos emelése üzletileg is megtérül. A Viasat3 nézettsége egyenletesen növekszik, az első fél évben az átlagos közönségarányunk több mint 50 százalékkal emelkedett. Vagy hogy egy még frissebb sikert említsek: júliusban 8,4 százalékos új rekordot felállítva (kereskedelmi közönségarány, 18–49-éves korosztály) első alkalommal előztük meg havi szinten és országosan a nálunk jóval nagyobb lefedettségű M1-et. A mutatók a hirdetőket is meggyőzik: az ország száz legnagyobb hirdetője közül 95 a Viasat3-at választja, ilyen magas arányt egyetlen másik csatorna sem tud felmutatni. Érdemes megjegyezni, hogy mindezeket különösen erős versenyhelyzetben értük el: a magyar piac az egyetlen Európában, ahol a három legnagyobb televíziótársaság – az RTL Group, az SBS-szel néhány hete összeolvadt ProSiebenSat.1 és a Viasat3 tulajdonosa, a Modern Times Group – egyaránt jelen van.


- Az utóbbi társaság feltehetően elégedett a magyar televíziós reklámpiac egészénél jóval dinamikusabb növekedéssel.

- Elég annyi, hogy Megyeri András az Év Sales Igazgatója, az általa vezetett csoport pedig az Év Sales Csapata lett az MTG csoporton belül. A Hámori Barbara által vezetett magyar programming csapat végzi az MTG által tavaly vásárolt bolgár csatorna, a Diema TV újrapozicionálását, és ők alakítják ki az új programstruktúrát is.


- Magyarországon mik a tervek? Említette, hogy a műsorokra egyre több pénzt fordítanak.

- Nemrégiben írtunk alá például a Walt Disney-vel egy úgynevezett „studio output dealt”, amelynek értelmében a stúdió jövőben készített televíziós sorozataiból, illetve mozifilmjeiből választhatunk. Ez a csatorna első ilyen jellegű, friss és prémium tartalmat biztosító megállapodása a hat nagy hollywoodi stúdió egyikével. Ami pedig a közeljövőt illeti, hasonló megállapodások, más, például filmes programbeszerzések és élő sportközvetítési jogok megvásárlása egyaránt szerepelnek a tervek között.


- És a saját gyártású műsorok?

- Évről évre egyre többet készítünk. Tavasszal hat ilyen műsorunk ment, s ez rekordnak számít a csatorna történetében. A Tuti Fuvar a főzős és az autósműsorral együtt az ősszel folytatódik, és természetesen lesz más fejlesztésünk is. De az igazi nagy dobásokat jövő őszre, illetve 2009 elejére tartogatjuk.


- A Viasat csoport Magyarországon is több lábon áll, a piacon két fizetős kábel-csatornával is jelen van.

- A Viasat Historynak és a Viasat Explorernek egyaránt csaknem félmillió előfizetője van. Ezek azonban az MTG-n belül egy a Viasat3-tól független üzletághoz, a Pay TV Easthez tartoznak, amely tavaly kelet-európai szinten szintén első alkalommal lett nyereséges.


- A magyar piacon a következő néhány év gyökeres változást hozhat: ősszel kiírják a digitális műsorszórókra vonatkozó pályázatot, jövőre pedig már indulhat is az adás. A két országos kereskedelmi csatorna feltűnően visszafogottan nyilatkozik, ha arról van szó, hogy rajta kívánnak-e lenni az első, 95 százalék fölötti lefedettségű multiplexen. Mi a Viasat3 álláspontja?

- A Viasat3 mindenképpen ott kíván lenni az elsők között. Az elmúlt években elért eredményeink, az üzleti modellünk és az anyacég által biztosított háttér alapján egyre biztosabban állíthatjuk: a Viasat3 a digitális korszak egyik fő haszonélvezője, és a mostaninál jelentősebb piaci szereplője lesz.


- Az ORTT ezt már meg is előlegezte: a Viasat3-at nemrégiben országos csatornává nyilvánította. A társaság a döntést megfellebbezte. Hol tart most az ügy?

- A bíróság első fokon felfüggesztette az ORTT határozatának végrehajtását. A döntés értelmében a per végéig a Viasat3-nak nem kell megfelelnie az országos műsorszolgáltatók számára kötelező feltételeknek. Amennyiben a terveink szerinti növekedési és a digitalizációból adódó expanziós stratégia valósággá válik, az új helyzetet teremt. Hosszabb távon országos televízióként és természetesen továbbra is a törvényi előírások figyelembevételével tervezzük magyarországi működésünket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.