BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itt van a Magyar Rádió új arculata - Nincs hiány a tervekben

A Magyar Rádió (MR) 2007. augusztus 15-étől megújult arculattal jelentkezik.

"Az arculatváltás vizuálisan is tükrözi célunkat, hogy a minőségi tartalmakat sugárzó közszolgálati rádió megbízható társa lehessen minden korosztálynak. Ezt műsorkínálata és tartalmi sokszínűsége mellett  formai megújulással is egyértelművé kívánjuk tenni. Az adók identitásának újrafogalmazásával és a tartalmi megújulással szoros összhangban egy több hónapon át tartó folyamat eredményeképpen alakult ki a koncepció. „Célunk az, hogy ne csupán arculatot, hanem a tartalmi, személyi megújulás kapcsán új márkát is építsünk. Az MR új arculata az az egységes vizuális rend, amellyel ezután megjelenünk a nyilvánosság előtt" - mondta Such György az MR elnöke.


Az új arculattal egyidőben

a Magyar Rádió 2007. augusztus 15-étől új névhasználatot vezet be.

A közszolgálati rádió a jövőben az MR elnevezést, az adók az

MR1-Kossuth Rádió,
MR2-Petőfi Rádió,
MR3-Bartók Rádió

megnevezést használják.

A névhasználat változását az elnök azzal indokolta, hogy a küszöbön álló digitalizáció korszakában, az MR csatornáinak száma várhatóan növekedni fog. „Az adók neve mellett megjelenő MR jelölés a jövőben minőségi védjegyként garantálja a közszolgálati rádiót jellemző magas színvonalat, és összekapcsolja az önálló szerkesztési elveket követő, eltérő hallgatóságot vonzó, markánsan egyedi csatornákat”, hangsúlyozta az elnök.

Az 2007. augusztus 15-étől használt új arculat legfontosabb jellemzőjeként a letisztult és egyszerű formájú új MR logó mellett hangsúlyosan jelennek meg az adók önállóságát, hallgatóságukra szabott egyedi hangját és stílusát kifejező saját logók.

Az MR új arculatának terveit az újramárkázás, az identitás ki- és átalakításában nagy tapasztalattal bíró londoni Navyblue Design Group kreatív ügynökség készítette. A kommunikációs stratégiaváltás során együttműködő partner a magyarországi Braun&Partners Network. A kreatív megvalósítást a Sylva reklámügynökség végzi.

 
MR1-Kossuth Rádió
A szavak ereje


Az MR1-Kossuth Rádió új struktúrájának lényege a kiszámítható műsorszerkezet. Új, korszerű hangzásvilágban, mindig ugyanabban az idősávban hallható percre kész aktualitásokkal várják a műsorvezetők színes, hiteles műsoraikkal a hallgatókat. A hírek, hírfolyamok, Krónikák pontossága és elfogulatlansága teszi az MR1-Kossuthot az ország fő hírszolgáltatójává.
Az MR1-Kossuth Rádió törekvése, hogy olyan legyen, mint egy megbízható és tájékozott ismerős, akivel szívesen találkozunk. Az MR első számú adója az emberi hang, a beszéd, a hírek, vélemények és a kultúra fóruma, amely reményeink szerint valódi hátteret tud adni közös beszélgetéseinkhez. Az adó vizuális megjelenése ezt a törekvésünket hivatott tükrözni.


MR2-Petőfi Rádió
Nagyon zene

Valamennyi adó közül a legmarkánsabb tartalmi változás az MR2-Petőfi Rádióban történt. A fiatalok adója új hangnemben, új műsorstruktúrával a fiatal korosztályt szólítja meg, amelyben a zene játssza a főszerepet. A változatos összeállítás Európa és a világ minden tájának legfrissebb és legsikeresebb zenei kínálatát mutatja be, külön hangsúlyt fektetve a fiatal hazai tehetségekre. Olyan minőségi zenéket sugároz az MR2-Petőfi, amely más országos rádió kínálatában nem szerepel. A napszaknak megfelelő sávos szerkesztésben a zene mellett az életmóddal kapcsolatos, kulturális és közéleti információk kapnak helyet könnyed, izgalmas csomagolásban.


MR3-Bartók Rádió
A klasszikus zene rádiója

A klasszikus zene rádiója frissebb, személyesebb hangvétellel, a mai életvitelhez igazodó műsoraival küldetésének tartja a klasszikus zene népszerűsítését mind szélesebb körben. A változatos zenei program mellett a megújult klasszikus zenei és kulturális magazinműsorokkal, világsztárok exkluzív koncertfelvételeivel, jazz-összeállításokkal és a BBC szerkesztésében szóló Notturnóval minden korosztály számára a legigényesebb válogatást kínálja az MR3-Bartók Rádió.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.