Ma már az is döntési szempont, hogy hány órán át süt be a nap a lakásba, illetve van-e benne légkondicionáló – állítja az Engel Group abban a felmérésben, amelyet a hazai értékesítéskor tapasztalt vásárlói véleményekből állított össze.
A világon több mint 13 000 lakást felépítő Engel Group jelentése szerint nyáron többen érdeklődnek az északi fekvésű lakások iránt, mint télen. A cég elemzése kiemeli: ez a kérdés csak harmadrangú döntési szempont akkor, ha valaki vásárlásra szánja el magát. Továbbra is fő szempont, hol helyezkedik el a lakás és milyen áron vásárolható meg a kiszemelt ingatlan. Másodsorban az dönti el a vételt, hogy a vevők számára milyen infrastrukturális előnyöket kínál a környék más lakóingatlanjaival szemben.
Erdős Ildikó, az Engel Group marketingért és értékesítésért felelős igazgatója szerint legalább 80 százalékban ez a két leginkább meghatározó szempont, ha ingatlanvásárlásról van szó. Ugyanakkor az egyre élesedő versenyben a „maradék” 20 százalékra is nagy hangsúlyt kell fektetniük a beruházóknak, hiszen ma már nincs olyan kerület, ahol csak egy-egy fejlesztő lenne jelen.
Ilyen szempont például, hogy milyen a kilátás a lakásból; napsütötte, déli vagy északi fekvésű otthont kínálnak-e a fejlesztők. Az Engel Group nemzetközi tapasztalatai azt mutatják, a hazai lakásvásárlók szinte 100 százalékánál döntési szempont, hány órán át süt be a nap a lakásba, ám a befektetési céllal vásárlók kevésbé figyelnek erre. Erdős Ildikó szerint ezt mutatják a budapesti, több mint 10 milliárd forintból épülő, 550 lakásos Sun Palace eladási adatai és a több mint 100 milliárd forintos költségvetéssel épülő győri Városrét projekt eladási statisztikái is.
Az egyre élesedő versenyben az Engel Group arra törekszik, hogy a következő lakóprojektjénél már az északi lakásokban is több legyen a napfény. Ezért a tervezőket azzal bízták meg, hogy olyan homlokzati elképzeléseket dolgozzanak ki, amelyek világosabbá teszik a lakásokat. Ennek köszönhetően ma még kevésbé elterjedt dizájnelemek megjelenésére lehet számítani Magyarországon. Így például a homlokzatból V alakban emelkednek majd ki az ablakok, ennek köszönhetően hosszabb ideig jut be a napfény az északi lakásokba is. Az első ilyen jellegű házat hamarosan Csillaghegy közelében kezdik építeni, a házban 265 lakás lesz, a beruházás értéke meghaladja az ötmilliárd forintot.
Az Engel Group megfigyelései szerint a nyári hónapokban a vásárlók jobban odafigyelnek a légkondicionálók meglétére is. Két azonos lakás közül inkább azt választják, amelyikben van ilyen berendezés. A cég szerint a vevőkért folyó versenyben előnynyel indulnak azok a lakóparkok, ahol központilag megoldják a ház légkondicionálását. Ilyen például a budai Sun Palace, ahol a fűtés mellett a központi légkondicionáló berendezésre való csatlakozásra is mód van.
Az Engel Group hivatkozik a KSH adataira is, amelyek szerint ma még csak minden 100 lakásból kettőben található klíma, ám ez a szám az új lakások építésével folyamatosan nő. Manapság az új otthonokba épített klímák száma akár a 20 százalékot is elérheti. Ennek köszönhetően a légkondicionált lakások aránya hamarosan ugrásszerűen emelkedhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.