BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nap is, meg klíma is legyen

Ma már az is döntési szempont, hogy hány órán át süt be a nap a lakásba, illetve van-e benne légkondicionáló – állítja az Engel Group abban a felmérésben, amelyet a hazai értékesítéskor tapasztalt vásárlói véleményekből állított össze.

A világon több mint 13 000 lakást felépítő Engel Group jelentése szerint nyáron többen érdeklődnek az északi fekvésű lakások iránt, mint télen. A cég elemzése kiemeli: ez a kérdés csak harmadrangú döntési szempont akkor, ha valaki vásárlásra szánja el magát. Továbbra is fő szempont, hol helyezkedik el a lakás és milyen áron vásárolható meg a kiszemelt ingatlan. Másodsorban az dönti el a vételt, hogy a vevők számára milyen infrastrukturális előnyöket kínál a környék más lakóingatlanjaival szemben.

Erdős Ildikó, az Engel Group marketingért és értékesítésért felelős igazgatója szerint legalább 80 százalékban ez a két leginkább meghatározó szempont, ha ingatlanvásárlásról van szó. Ugyanakkor az egyre élesedő versenyben a „maradék” 20 százalékra is nagy hangsúlyt kell fektetniük a beruházóknak, hiszen ma már nincs olyan kerület, ahol csak egy-egy fejlesztő lenne jelen.

Ilyen szempont például, hogy milyen a kilátás a lakásból; napsütötte, déli vagy északi fekvésű otthont kínálnak-e a fejlesztők. Az Engel Group nemzetközi tapasztalatai azt mutatják, a hazai lakásvásárlók szinte 100 százalékánál döntési szempont, hány órán át süt be a nap a lakásba, ám a befektetési céllal vásárlók kevésbé figyelnek erre. Erdős Ildikó szerint ezt mutatják a budapesti, több mint 10 milliárd forintból épülő, 550 lakásos Sun Palace eladási adatai és a több mint 100 milliárd forintos költségvetéssel épülő győri Városrét projekt eladási statisztikái is.

Az egyre élesedő versenyben az Engel Group arra törekszik, hogy a következő lakóprojektjénél már az északi lakásokban is több legyen a napfény. Ezért a tervezőket azzal bízták meg, hogy olyan homlokzati elképzeléseket dolgozzanak ki, amelyek világosabbá teszik a lakásokat. Ennek köszönhetően ma még kevésbé elterjedt dizájnelemek megjelenésére lehet számítani Magyarországon. Így például a homlokzatból V alakban emelkednek majd ki az ablakok, ennek köszönhetően hosszabb ideig jut be a napfény az északi lakásokba is. Az első ilyen jellegű házat hamarosan Csillaghegy közelében kezdik építeni, a házban 265 lakás lesz, a beruházás értéke meghaladja az ötmilliárd forintot.

Az Engel Group megfigyelései szerint a nyári hónapokban a vásárlók jobban odafigyelnek a légkondicionálók meglétére is. Két azonos lakás közül inkább azt választják, amelyikben van ilyen berendezés. A cég szerint a vevőkért folyó versenyben előnynyel indulnak azok a lakóparkok, ahol központilag megoldják a ház légkondicionálását. Ilyen például a budai Sun Palace, ahol a fűtés mellett a központi légkondicionáló berendezésre való csatlakozásra is mód van.

Az Engel Group hivatkozik a KSH adataira is, amelyek szerint ma még csak minden 100 lakásból kettőben található klíma, ám ez a szám az új lakások építésével folyamatosan nő. Manapság az új otthonokba épített klímák száma akár a 20 százalékot is elérheti. Ennek köszönhetően a légkondicionált lakások aránya hamarosan ugrásszerűen emelkedhet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.