BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekord kell a profithoz

Az idei Sziget Fesztivál a tavalyi 385 ezer fős látogatói rekord meghaladásával lehet nyereséges – mondta el Marinka Csaba, a Sziget Kft. kommunikációs vezetője. Az elővételes hetijegyek 60 százalékát külföldön értékesítették, a napijegyek többségével a hazai látogatók érkeznek. A 2,5 milliárd forintos költségvetés 75 százaléka a jegybevételből, 20 százaléka szponzori pénzekből, 5 százaléka a vendéglátásból befolyó összegekből származik. Pénzbeli állami támogatást nem kértek a szervezők, de a fővárostól a rendezvény területét ingyen megkapják a fesztivál idejére. A költségek között a sztárprogramok 760 milliós tétele a legnagyobb, az egyéb rendezvények 415 millió forintba, a technika 600 millió, a reklám 210 millió forintba kerül. A fennmaradó 500 millió forintot a biztonságra, lebonyolításra, szállásra, és repülőjegyekre költik el.

A legnagyobb sztárok 60-65 millió forintos összeget kapnak fellépésükért – mondta el Takács Gábor, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója. A „szigetelők” az idén több mint 60 helyszínen napi több mint 200 programot tekinthetnek meg. Takács Gábor véleménye szerint a Szigetből befolyó állami bevétel a két évvel ezelőtti 1,3 milliárd forintnál 25 százalékkal magasabb lesz.

A Sziget Fesztivál idei fő támogatója az Arany Ászok. Mintegy 150 millió forint veszteséget jelentett a szervezők számára az, hogy a Pannon az év elején visszalépett a rendezvény támogatásától. Gerendai Károly, a rendezvény főszervezője elmondta, hogy egy vállalkozó kibérelte a BSE csónakház épületét. Ezt kiadta többek között a Pannonnak, ami így nem járul hozzá a rendezvény költségeihez.

Takács Gábor elmondta, hogy több kisebb szponzor bevonásával a kieső összeg negyedét sikerült pótolni. A telekommunikációs cég anyagi segítsége helyett az Iwiw a világzenei színpadot, a Tibi csoki a táncdalfesztivált támogatja.

Barterek is voltak a reklámkampányban

A reklámra és hirdetésre fordított 210 millió forintból százmilliót belföldön, 110 milliót külföldön költöttek el a szervezők. A hirdetések esetében bartermegállapodások is születtek: többek között a rádiókban a rendezvény említésének fejében ingyenjegyeket sorsoltak a ki a hallgatók között.

Magyarországon kívül több nyugat- és kelet-európai országban is lehetett hetijegyet kapni a rendezvényre.

Magyarországon kívül több nyugat- és kelet-európai országban is lehetett hetijegyet kapni a rendezvényre. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.