BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rupert Murdoch nagyban gondolkodik

Rupert Murdoch, a News Corp. elnöke, aki néhány napja kapott zöld jelzést a The Wall Street Journalt (WSJ) kiadó Dow Jones tulajdonosainak többségétől a társaság megvásárlására, a világ első számú üzleti napilapját jelentősen meg kívánja erősíteni. A 76 éves médiamogul, aki több hónapos küzdelem után szerezte meg a több mint kétmillió példányban megjelenő WSJ-t, az európai és az ázsiai szerkesztőségeket egyaránt meg akarja erősíteni, a lapban pedig az Egyesült Államokra vonatkozó és a világpolitikai hírek súlyát egyaránt növelni szeretné. A WSJ a nem üzleti tárgyban való erősítéssel egyértelműen a legnagyobb USA-beli rivális, a New York Times babérjai tör. A News Corp. már fontolóra vette azt is, hogy a WSJ online kiadását ingyenessé teszi – de erről döntés egyelőre nem született. A világszerte több mint 110 napilapot kiadó Murdoch ugyanakkor a Dow Jones kisebb, helyi lapjait rövid időn belül értékesíti, s ettől mintegy 50 millió dolláros megtakarítást remél.

A News Corp.-nak van miből terveznie: a társaság a június 30-án zárult üzleti évben 28,7 milliárd dolláros árbevétel mellett az egy évvel korábbit közel 50 százalékkal meghaladó, 3,43 milliárd dolláros adózott eredményt ért el. (Összehasonlításképpen: a Dow Jonesért a cég 5,2 milliárd dollárt fizet.) Az árbevétel minden nevesített divíziónál emelkedett, az üzemi eredmény pedig csak a napilap- és a könyvkiadásnál csökkent. Veszteséget csupán az „egyéb” kategória könyvelt el, amelybe többek között a Fox Interactive Media is tartozik, de a tendencia itt is javul: a negyedik negyedévben – mindenekelőtt a MySpace közösségi weboldal hirdetési bevételei növekedésének köszönhetően – a divízió vesztesége az egy évvel korábbi 82 millió dollárról 17 millióra mérséklődött. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.