Rupert Murdoch, a News Corp. elnöke, aki néhány napja kapott zöld jelzést a The Wall Street Journalt (WSJ) kiadó Dow Jones tulajdonosainak többségétől a társaság megvásárlására, a világ első számú üzleti napilapját jelentősen meg kívánja erősíteni. A 76 éves médiamogul, aki több hónapos küzdelem után szerezte meg a több mint kétmillió példányban megjelenő WSJ-t, az európai és az ázsiai szerkesztőségeket egyaránt meg akarja erősíteni, a lapban pedig az Egyesült Államokra vonatkozó és a világpolitikai hírek súlyát egyaránt növelni szeretné. A WSJ a nem üzleti tárgyban való erősítéssel egyértelműen a legnagyobb USA-beli rivális, a New York Times babérjai tör. A News Corp. már fontolóra vette azt is, hogy a WSJ online kiadását ingyenessé teszi – de erről döntés egyelőre nem született. A világszerte több mint 110 napilapot kiadó Murdoch ugyanakkor a Dow Jones kisebb, helyi lapjait rövid időn belül értékesíti, s ettől mintegy 50 millió dolláros megtakarítást remél.
A News Corp.-nak van miből terveznie: a társaság a június 30-án zárult üzleti évben 28,7 milliárd dolláros árbevétel mellett az egy évvel korábbit közel 50 százalékkal meghaladó, 3,43 milliárd dolláros adózott eredményt ért el. (Összehasonlításképpen: a Dow Jonesért a cég 5,2 milliárd dollárt fizet.) Az árbevétel minden nevesített divíziónál emelkedett, az üzemi eredmény pedig csak a napilap- és a könyvkiadásnál csökkent. Veszteséget csupán az „egyéb” kategória könyvelt el, amelybe többek között a Fox Interactive Media is tartozik, de a tendencia itt is javul: a negyedik negyedévben – mindenekelőtt a MySpace közösségi weboldal hirdetési bevételei növekedésének köszönhetően – a divízió vesztesége az egy évvel korábbi 82 millió dollárról 17 millióra mérséklődött. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.