- A vezérigazgatói feladatok mellett el lehet látni a nemzetközi alelnöki feladatokat is?
- Az utóbbi tisztségemről lemondtam, a TV2 irányítása valóban egész embert kíván.
- Az első hetek feltehetően a tájékozódás jegyében telnek.
- Alulról szeretek építkezni, így mielőtt saját elképzeléseimmel előállok, valamennyi részleg – potenciálisan a társaság mintegy hatszáz alkalmazottja – véleményét ki szeretném kérni a fontosabb kérdésekről. Ez tíz-tizenkét hetet bizonyosan igénybe vesz, így várhatóan novemberre áll össze a stratégia.
- Számíthatunk-e radikális váltásra?
- A változás egy folyamat eredménye, amelynek a végén szeretném, ha a műsorok célcsoportjaiban növekedne a nézettségünk, javulna szervezetünk hatékonysága, és bővülnének a bevételi forrásaink. A TV2-nél a nem spot jellegű bevételek már a teljes bevétel 13 százalékát adják, a digitális, illetve integrált felületek értékesítésében pedig további lehetőségeket látok. Mindezeken túl a terjesztési bevételeinket is növelni kívánjuk – ha a kisebb kábelcsatornák is kapnak pénzt a műsoraikért, miért kellene egy olyan erős márkának, mint a TV2, ingyen adnia műsorát a kábelszolgáltatóknak?
- Mit szólnak ehhez az érintettek?
- A piac főbb szereplőivel már tárgyalunk, és a közeljövőben szeretnénk megállapodásra jutni velük.
- Guillaume de Posch, a ProSiebenSat.1 vezérigazgatója néhány hete jelentette be, hogy a társaság jelentős műsorgyártási részleget kíván Magyarországra telepíteni, amelyben nyugat-európai színvonalon, de kedvezőbb feltételek mellett készülhetnek majd tévés produkciók. Vannak-e már közelebbi tervek?
- Egyelőre nincsenek, a következő fél év során dől majd el, milyen műsorok készülhetnek Magyarországon. A kilátások azonban jók: a gyártóbázis – az MTM-SBS produkciós cége, az Interaktív révén – elismert szakemberekkel rendelkezésre áll, a költségek pedig még mindig jelentősen alacsonyabbak Magyarországon, mint – mondjuk – Németországban. A németek körében különösen kedvelt bírósági műsorok például nálunk is készülhetnének, de nem kizárt, hogy jövőre nagyszabású főműsoridős műsorokat is forgatunk majd.
- Saját készítésű, nagy költségvetésű műsoraival a TV2 az idén nem tudta megismételni a Megasztár sikereit. Lesz-e változás a programing területén?
- Itt valójában két dologról van szó. A műsorkészítés szintjén tiszta elvárásokat kell kitűzni, ezeknek a megvalósításához biztosítani kell a megfelelő szervezetet. Ami pedig a kreatív döntéshozást illeti: ezt a területet akár a cégen belülről, akár kívülről jövő szakemberekkel is meg lehet erősíteni. Hangsúlyoznám azonban, hogy a vállalatcsoport – az MTM-SBS, az Interaktív és a Telefor – üzletileg nagyon is jól működik, tavaly például 26,4 milliárd forintos árbevétel mellett hétmilliárd forintos üzemi eredményt értünk el.
- A TV2 a közeljövőben két nagyszabású saját készítésű műsorral jelentkezik: holnapután indul az Okosabb vagy, mint egy 5.-es? című vetélkedő, az ősszel pedig egy reality-show, a Nagy Fogyás kerül a képernyőre.
- A műsorok ötletgazdája a Reville, és komoly előélettel rendelkeznek: az USA-ban már mindkettő ment, az Okosabb vagy emellett Németországban és Romániában, a Nagy Fogyás pedig a skandináv országokban és Szlovákiában volt műsoron. Ne felejtsük azonban el: a TV2 az első fél évben több mint 13,5 milliárd forintos árbevételt ért el, az értékesítésben nem volt komolyabb visszaesés.
- Ebben szerepet játszott az ön irányításával kidolgozott új rendszer, a dinamikus szezonindex (DSI) bevezetése is. A konkurencia szerint az index bevezetésével valójában becsapták a hirdetőiket, akik közül többen már a váltáson gondolkodnak.
- Ügyfélportfóliónk nem változott, mi több: három meghatározó hirdetőnkkel már a jövő évre is megállapodtunk. Az erős első negyedév után a második kissé elmarad ugyan a tervektől, de a féléves bevételtervek teljesültek. A DSI-n alapuló értékesítési rendszert ráadásul az anyacég is vizsgálja, így nem kizárt, hogy a jövőben más piacokon is bevezetik. Ezek mind sikeres debütálásra utalnak.
- A közelgő digitális átállással kapcsolatban a két vezető kereskedelmi tévétársaság feltűnően visszafogottan nyilatkozik.
- Mind a TV2, mind az RTL Klub a jelenlegi helyzet számos előnyét élvezi, ráadásul 2012-ig komoly licencdíjat fizet az országos pozícióért, dőreség tehát azt várni, hogy ellenérték nélkül feladjuk ezt a piaci helyzetünket. A TV2 álláspontja szerint az átállás nem csupán az új formátumú földfelszíni sugárzásra való áttérést jelenti, hanem az internetes – vagy éppenséggel a mobilos – jelenlét erősítését is, és ebben a társaság nem áll rosszul. A digitalizáció győztesei pedig minden bizonnyal az erős márka- és tartalomtulajdonosok lesznek.
- Sokak szerint a kábeles holdudvar is a győzelmi recept része. Kábeles érdekeltségei az országos csatornáknak a médiatörvény szerint nem lehetnek – ezt elődje többször is kifogásolta –, úgy tűnik azonban, hogy ezek az előírások megkerülhetők.
- Saját csatornák indítását is terveznénk, ha erre a médiatörvény lehetőséget adna. Jelenleg erre csak kiskapukon keresztül kínálkozik lehetőség. Ne feledjük azonban: Magyarország a ProSiebenSat.1 harmadik legnagyobb piaca, és az ősztől az egyetlen olyan, amelyen a cég csupán egy csatornával van jelen. Ha a törvényi szabályozás engedi, a tulajdonos minden bizonnyal lépni fog.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.