BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Virágzik a dezodorpiac - Sláger az aerosolos

Egyre több dezodort adnak el a kiskereskedelemben, és az éves forgalom értékben meghaladja a 13 milliárd forintot. A mennyiségi értékesítés 10 százalékkal, 23 millió darab fölé emelkedett 2006 július-2007 júniusban, az előző évihez képest. A forintban mért 12 százalékos növekedés meghaladja az inflációt, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Az átlagos fogyasztói árak 6 százalékkal nőttek a legnépszerűbb, aerosolos, 4 százalékkal pedig a stift szegmensben. Előbbi darabonként átlagosan 505, utóbbi 605 forintba került idén május-júniusban. Golyósnál 4, stiftnél 3 százalék a drágulás mértéke. A krém viszont átlagosan 2 százalékkal olcsóbb lett.

A férfi izzadásgátlók részaránya valamelyest növekedett, de még mindig a nőknek való dezodorokra jut a piac több mint fele. Az arány 57:43 százalék a női szegmens javára.

A férfiak viszonylag nagyobb arányban veszik az aerosolost és a stiftet. A nőknél is az aerosolos vezet, de alacsonyabb mutatóval, és náluk a golyós a második legnépszerűbb fajta.

Az aerosolosra összességében a mennyiségi forgalom 51 százaléka jutott 2006 július-2007 júniusban, stiftre 23, golyósra pedig 18 százalék

A beszerzés fő színhelye egyre inkább a hipermarket és a drogéria. A legnagyobb eladóterű üzletek részaránya 41 százalékra emelkedett a mennyiségi eladásokból, míg a drogériáké 33 százalékra. Így a két bolttípusban adják el az összes dezodor közel háromnegyedét.

A kereskedelmi márkák szerény szerepet játszanak. A dezodor mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalmából 7 százalék jutott rájuk május-júniusban, szemben az előző évi és tavalyelőtti hasonló periódus 6-6 százalékával.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.