BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Lánchídra vonulnak a felelős vállalatok

A hét végén kerül sor az idei Egészség Hídja Összefogás által szervezett mellrákellenes lánchídi sétára. A betegséggel kapcsolatos figyelemfelkeltés e módja az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már régóta ismert és működő, a politika, az üzleti élet és a civil szféra összefogásán alapuló PPP (public private partnership) modell mintájára indult 2002-ben. A hazai eseményt több vállalat is támogatja, ezek elmondása szerint a társadalmi felelősségvállalás nem PR-akció, mint aminek Magyarországon sokan gondolják. Több tanulmány igazolta, hogy egy vállalat a környezet és társadalom érdekeit figyelembe véve jobb eredményeket mutat fel.

Szabó Eszter, a General Electric Közép-Európáért felelős regionális corporate kommunikációs és PR-igazgatója lapunk kérdésére elmondta: a vállalat hat éve, megalakulása óta támogatja a rendezvényt. Akkor 40 ezer dollárral járultak hozzá az összefogáshoz, de nemcsak tőkével, hanem kapcsolatrendszerükkel és háttértudással is segítettek a program lebonyolításában. Hozzátette: az egészségügyi kiadásokat figyelembe véve sokkal kisebb költséget jelent egy idejében felismert betegség gyógyítása, mint a hoszszas kórházi kezelések. A szinte tömegeket érintő betegségek nemcsak a társadalmi rendszerekre nyomják rá a bélyegüket, hanem az abban a környezetben dolgozó vállalatokra is. A jó ügy támogatása pedig mindenképpen javítja a vállalatok imázsát, annak ellenére, hogy Magyarországon a társadalmi felelősségvállalás még elenyésző hányadot képvisel a fogyasztók vásárlási döntésében.

A nemzetközi vállalaton belül a magyarországi lánchídi séta támogatása egyedi kezdeményezés – hangsúlyozza Hajagos Rita, a Motorola PR-vezetője. Mivel a Motorola viszonylag kis cégnek számít Magyarországon, alacsony összeg jut jótékony célok támogatására is. Ezért anyagi segítség mellett önkéntes munkával, valamint a kapcsolati hálózat kiaknázásával támogatják a rendezvényt. Ennek vásárlói hatása azonban közvetlenül nem tapasztalható – teszi hozzá. Már nagy eredménynek számít a kommunikációban, ha az eseményben részt vevő személyt egy vállalattal össze tudnak kapcsolni, ezért semmiképpen nem lehet egyszerű vállalatnépszerűsítő akciónak nevezni az ilyen jellegű kezdeményezéseket. A Motorola ezenkívül nemzetközi szinten minden évben megszervezi az úgynevezett jószolgálat napját, amelyen a munkatársak az iroda helyett önkéntes munkát vállalnak. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.