A hét végén kerül sor az idei Egészség Hídja Összefogás által szervezett mellrákellenes lánchídi sétára. A betegséggel kapcsolatos figyelemfelkeltés e módja az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már régóta ismert és működő, a politika, az üzleti élet és a civil szféra összefogásán alapuló PPP (public private partnership) modell mintájára indult 2002-ben. A hazai eseményt több vállalat is támogatja, ezek elmondása szerint a társadalmi felelősségvállalás nem PR-akció, mint aminek Magyarországon sokan gondolják. Több tanulmány igazolta, hogy egy vállalat a környezet és társadalom érdekeit figyelembe véve jobb eredményeket mutat fel.
Szabó Eszter, a General Electric Közép-Európáért felelős regionális corporate kommunikációs és PR-igazgatója lapunk kérdésére elmondta: a vállalat hat éve, megalakulása óta támogatja a rendezvényt. Akkor 40 ezer dollárral járultak hozzá az összefogáshoz, de nemcsak tőkével, hanem kapcsolatrendszerükkel és háttértudással is segítettek a program lebonyolításában. Hozzátette: az egészségügyi kiadásokat figyelembe véve sokkal kisebb költséget jelent egy idejében felismert betegség gyógyítása, mint a hoszszas kórházi kezelések. A szinte tömegeket érintő betegségek nemcsak a társadalmi rendszerekre nyomják rá a bélyegüket, hanem az abban a környezetben dolgozó vállalatokra is. A jó ügy támogatása pedig mindenképpen javítja a vállalatok imázsát, annak ellenére, hogy Magyarországon a társadalmi felelősségvállalás még elenyésző hányadot képvisel a fogyasztók vásárlási döntésében.
A nemzetközi vállalaton belül a magyarországi lánchídi séta támogatása egyedi kezdeményezés – hangsúlyozza Hajagos Rita, a Motorola PR-vezetője. Mivel a Motorola viszonylag kis cégnek számít Magyarországon, alacsony összeg jut jótékony célok támogatására is. Ezért anyagi segítség mellett önkéntes munkával, valamint a kapcsolati hálózat kiaknázásával támogatják a rendezvényt. Ennek vásárlói hatása azonban közvetlenül nem tapasztalható – teszi hozzá. Már nagy eredménynek számít a kommunikációban, ha az eseményben részt vevő személyt egy vállalattal össze tudnak kapcsolni, ezért semmiképpen nem lehet egyszerű vállalatnépszerűsítő akciónak nevezni az ilyen jellegű kezdeményezéseket. A Motorola ezenkívül nemzetközi szinten minden évben megszervezi az úgynevezett jószolgálat napját, amelyen a munkatársak az iroda helyett önkéntes munkát vállalnak. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.