Az adatszolgáltatástól rendszeresen elzárkózó Nokia Komárom nem szerepel a listán, 2005-ös, egymilliárd forint feletti árbevétele alapján viszont valószínűleg a dobogón végzett volna. Az első tízben az E.On két érdekeltségével is képviselteti magát: az E.On Hungária a nyolcadik helyre került. A top 200-as társaságok közül mindössze heten értek el 500 milliárd forint fölötti árbevételt, a 200 milliárdos határ a 32. és a 33. helyezett között húzódik.
Martin József Péter, a Figyelő főszerkesztője kiemelte: a nagyvállalati szektor továbbra is a magyar gazdaság húzóereje. Igaz ugyan – tette hozzá –, hogy a hatékonysági mutatókban némi megtorpanás tapasztalható, ezt az is jelzi, hogy a top 200-as cégek átlagos üzemi eredménye tavaly az árbevételnél lassabban nőtt, szemben 2005-tel, amikor a helyzet fordított volt. (Az összesített adatok szerint a 200-as vállalati elit összárbevétele 2006-ban az előző évhez képest 19, adózás előtti eredménye 13, üzemi eredménye pedig 10 százalékkal nőtt.)
Az üzemi eredmény szerinti lista élén is a Mol áll 394,8 milliárd forinttal. A további sorrend több helyen is különbözik az árbevételi helyezésektől: a Magyar Telekom ebben a kategóriában megelőzi az Audi Hungariát, majd a Richter Gedeon, a Dunaferr csoport, a Pannon GSM és a TVK következik. Az első ötvenbe hárommilliárd forintos üzemi eredménnyel már be lehetett kerülni: a Wallis csoport 2,977 milliárd forinttal szerezte meg az 50. helyet.
Az idei Figyelő Top 200 gáláján a szervezők kiemelten kezelték a társadalmi felelősségvállalás problémáját. Mint azt Martin József Péter is hangsúlyozta: a versenyképesség igazán csak a fenntartható fejlődés keretei között értelmezhető. Ennek megfelelően a top 200 ebből a szempontból is sorrendbe állította a vállalatokat. A Braun & Partners Network CSR által összeállított listát az M Telekom vezeti az MVM és a Mol előtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.