Robbanás a contact-center piacon
A múlt évi 14,5 millió dollárról 2010-re várhatóan 18,2 millió dollárosra bővül a hazai ügyfélkapcsolati központ (contact-center) piaca a Datamonitor piackutató cég adatai szerint – hangzott el az Algotech Magyarország Kft. mai sajtótájékoztatóján. Még látványosabb bővülésre lehet számítani az ilyen jellegű központokban dolgozók számában, a jelenlegi 18 ezres létszámuk az évtized végére várhatóan 50 százalékkal nő – mondta el Bortnyák Adorján, a contact-center megoldásokat szállító cég ügyvezető igazgatója.
A következő három évben az előrejelzések szerint 145 új contact-center jön létre Magyarországon. A növekedésben a nemzetközi cégek mellett komoly szerepet játszanak a hazai vállalatok is, közülük egyre többen ismerik fel az ügyfélkezelés jelentőségét. Az Algotech a növekvő piac kínálta lehetőségek kihasználására a közelmúltban létrehozott egy tanácsadói üzletágat is, amely az ügyfelek igényeinek felmérésével, stratégiai céljainak ismeretében segít a megfelelő megoldás kiválasztásában.
Az Algotech csoportnak a kelet-közép-európai régió hét országában vannak önállóan működő irodái, ezeket Budapestről irányítják. A cégcsoportnál a tavalyi 8,9 millió euró után az idén tízmillió euró feletti bevételt várnak, a magyarországi Algotech vállalat forgalma 2007-ben a múlt évhez képest várhatóan negyedével, félmilliárd forintra nő. A társaság piaci részesedése a régióban 16,9 százalék, Magyarországon 13 százalék körül van. VG


