Európában jelenleg összesen 105 millió négyzetméternyi bruttó bérbe adható terület áll rendelkezésre a bevásárlóközpontokban. Ez csaknem kétszerese a tíz évvel ezelőtti 58 milliónak. Jövőre további 11,4 millió négyzetméternyi új terület nyílik, nem számítva a bővítéseket – ez 38 százalékos növekedést jelent a 2007-es 8,3 millió négyzetméteres adathoz képest, és ez lesz a harmadik egymást követő év, amikor az új bevásárlóközpont-fejlesztések rekordszintet érnek el.
John Strachan, a Cushman & Wakefield globális kiskereskedelmi vezetője a következőket mondta: „Több új központ nyílik jövőre Európában, mint korábban bármikor a bevásárlóközpontok történetében. A folyamatban levő projektek ranglistájának élmezőnyében több feljövőben levő európai ország található. Nem szabad azonban megfeledkeznünk az érettebb nyugat-európai piacokról sem, ahol szintén jelentős bevásárlóközpont-fejlesztés folyik.”
Szabó Viktória, a C&W budapesti kiskereskedelmi üzletágának vezetője a következőket fűzte hozzá a várossal kapcsolatban: „A bevásárlóközpont-fejlesztés második hullámában, 2009 és 2010 között előreláthatólag négy-öt jelentős projektet is átadnak Budapesten. Az új fejlesztések várhatóan jóval kifinomultabbak lesznek meglévő társaiknál, esetükben nagyobb szerepet kap a minőség, a különleges vonzerő és az átgondolt bérlői összetétel.
Lengyelország áll a második helyen Oroszország mögött, közel 1,5 millió négyzetméternyi, 2007 második felében és 2008-ban megnyíló új bevásárlóközponttal, köztük olyan jelentős projektekkel, mint a Neinver spanyol fejlesztő Galeria Malta központja (52 000 m2 bruttó bérbe adható terület) Poznanban, vagy az Agora (25 000 m2), amelyet a dán Braaten+Pedersen fejleszt Bytomban.
Piotr Kaszyinski, a C&W lengyelországi kiskereskedelmi vezetője a következőket mondta az ország helyezésével kapcsolatban: „Vezető kiskereskedők, nemzetközi és hazai cégek egyaránt a negyven, százezer lakosúnál nagyobb lengyel városra koncentrálnak. A kiskereskedők minőségi terület iránti igénye keresletet teremt az új bevásárlóközpontok iránt ezekben a városokban.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.