Ezzel párhuzamosan nőttek a reklámbevételek is: (a 15 százalékos ügynöki jutalékkal együtt) az elmúlt három év mindegyikében hárommilliárd forint fölötti bevételt sikerült elérni, szemben – mondjuk – 2001-gyel és 2002-vel, amikor az In Media végezte az értékesítést, a bevétel pedig nem érte el az 1,8 milliárd forintot. Ugyancsak pozitív fejlemény, hogy készpénzes bevételek aránya nő, a bartereké pedig csökken.
A nézettségi versenyben az m1 stabilan tartja dobogós helyét a két vezető országos kereskedelmi csatorna mögött. A teljes népesség körében elért, 16 százalék körüli átlagos nézettség súlyát kiemelendő az elnök a ZDF példáját hozta fel: a német közszolgálati csatorna nagyjából ugyanekkora nézettséget ér el, de nem 15 milliárd forintnyi összegből, hanem ennek mintegy százszorosából gazdálkodik.
Az MTV átlaglétszáma az elmúlt két évben folyamatosan emelkedett (2006-ban mindenekelőtt a „színlelt szerződések” tisztázása miatt), de ez a tendencia nem folytatódik. A következő két évben mintegy ötszáz főt érintő karcsúsításon esik át a társaság, 2010 elejére az alkalmazottak száma így várhatóan 1200-ra csökkent.
Addigra azonban az MTV már túl lesz története legnagyobb költözésén: az új, óbudai telephelyen – havi közel egymillió eurós bérleti díjért – a lehető legkorszerűbb körülmények között folytatják a munkát. A belvárosi palotából külvárosi üzembe költöznek – fogalmazott az elnök –, a tervek szerint a 2009-es szilveszteri műsort már Óbudáról sugározzák.
A terveiről Rudi Zoltán – a pályázat vonatkozó passzusa szerint – egyelőre nem beszélhet, regnáló tévéelnökként azonban elárulhatta: a digitális átállás az MTV számára is komoly lehetőségeket jelent. A társaság négy új – egy információs, egy archív, egy kulturális és egy gyermekműsorokat sugárzó – csatorna indítására lényegében már most készen áll, és csupán a kuratórium jóváhagyó döntését várja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.