A magyar piacon meghatározó alternatív távközlési szolgáltatónak számító cég jelenleg hang-, internet- és adathálózati szolgáltatásokat kínál az ország egész területén. Az idei fejleményeket értékelve a cégvezető elmondta, bevételben az év egészére 15 százalékos növekedést vár, az első fél évben hétmilliárdos forgalmat könyvelhettek el, ez az egy évvel korábbit 14 százalékkal haladta meg.
A bevétel az idén is nagyjából egyenlő arányban oszlik meg a három fő üzletág között. Az adózás előtti nyereségben a tavalyi 1,1 milliárdos mutatót tudják tartani. A széles sávú (ADSL) internetes előfizetői számot tekintve viszont az év végére megduplázzák a múlt év végi 24 ezret. Hozzátette: a magyarországi ADSL-piac eközben 40 százalékkal gyarapodott. Jövőre a széles sávra előfizetők számát másfélszeresével tervezi növelni, árbevételben az ideihez hasonló bővüléssel számol.
A mobilinternet ez évben nagyon látványosan és gyorsan nő, de szerinte nem egyenértékű a vezetékes kapcsolattal. Elismerte ugyanakkor, a harc abban még nem dőlt el, hogy a mobilinternet végül milyen szerepet tölt be a jövőben.
Úgy látja: a jelenlegi széles sávú kereslethez – hagyományos netezés, elektronikus levelezés jól kiépült hálózat esetén – elegendő lehet a mobil is. A valódi széles sávot viszont a korlátos erőforrású frekvenciák miatt mobillal nem, csak vezetékes hozzáféréssel lehet megvalósítani, ehhez viszont ma még hiányoznak a komolyabb – például a tévés – tartalmak.
Az egyéb vezeték nélküli technológiák közül a Wimax viszont érdekelné a céget, feltéve, ha adottak lesznek hozzá a megfelelő hardverfeltételek. Jelenleg azonban még csekély a kínálat az alacsony fogyasztású készülékekből.
A GTS-Datanet a GTS Central Europe csoporthoz tartozik. A csoportszintű bevétel az idei első fél évben 192 millió euró volt, az adó előtti nyereség meghaladta a 34,5 millió eurót. Az orosz pénzügyi befektetők érdekeltségében álló csoport a közelmúltban napvilágot látott hírek szerint tulajdonosváltás előtt állhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.