A GTS Datanet az internetes tévés piacra készül
A magyar piacon meghatározó alternatív távközlési szolgáltatónak számító cég jelenleg hang-, internet- és adathálózati szolgáltatásokat kínál az ország egész területén. Az idei fejleményeket értékelve a cégvezető elmondta, bevételben az év egészére 15 százalékos növekedést vár, az első fél évben hétmilliárdos forgalmat könyvelhettek el, ez az egy évvel korábbit 14 százalékkal haladta meg.
A bevétel az idén is nagyjából egyenlő arányban oszlik meg a három fő üzletág között. Az adózás előtti nyereségben a tavalyi 1,1 milliárdos mutatót tudják tartani. A széles sávú (ADSL) internetes előfizetői számot tekintve viszont az év végére megduplázzák a múlt év végi 24 ezret. Hozzátette: a magyarországi ADSL-piac eközben 40 százalékkal gyarapodott. Jövőre a széles sávra előfizetők számát másfélszeresével tervezi növelni, árbevételben az ideihez hasonló bővüléssel számol.
A mobilinternet ez évben nagyon látványosan és gyorsan nő, de szerinte nem egyenértékű a vezetékes kapcsolattal. Elismerte ugyanakkor, a harc abban még nem dőlt el, hogy a mobilinternet végül milyen szerepet tölt be a jövőben.
Úgy látja: a jelenlegi széles sávú kereslethez – hagyományos netezés, elektronikus levelezés jól kiépült hálózat esetén – elegendő lehet a mobil is. A valódi széles sávot viszont a korlátos erőforrású frekvenciák miatt mobillal nem, csak vezetékes hozzáféréssel lehet megvalósítani, ehhez viszont ma még hiányoznak a komolyabb – például a tévés – tartalmak.
Az egyéb vezeték nélküli technológiák közül a Wimax viszont érdekelné a céget, feltéve, ha adottak lesznek hozzá a megfelelő hardverfeltételek. Jelenleg azonban még csekély a kínálat az alacsony fogyasztású készülékekből.
A GTS-Datanet a GTS Central Europe csoporthoz tartozik. A csoportszintű bevétel az idei első fél évben 192 millió euró volt, az adó előtti nyereség meghaladta a 34,5 millió eurót. Az orosz pénzügyi befektetők érdekeltségében álló csoport a közelmúltban napvilágot látott hírek szerint tulajdonosváltás előtt állhat.